MojElektromobil

Elektromobily Volkswagen ID.3 Pro S a Cupra Born eBoost sme spolu s kolegom testovali pred niekoľkými dňami. Vzhľadom na to, ako sú si autá vo viacerých aspektoch podobné a predstavujú vzájomných konkurentov, sme sa rozhodli spraviť ešte jeden porovnávací článok. Na niekoľko jázd sme sa totiž vydali spoločne a máme k dispozícii dáta o spotrebách za tých istých podmienok.

VW ID.3 Pro Performance 150kW

S výhodným financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES

S akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od 48 do 60 mesiacov.

Typ financovania: VW NEXT  s 3 možnosti ukončenia financovania:

  • Auto vymeníte za nové
  • Doplatíte zvyšnú sumu jednorazovo alebo si ju prefinancujete
  • Auto môžete vrátiť

Dĺžka splácania: 48 mesiacov

Akontácia: 40%

Ročný nájazd: 20.000 km

Spracovateľský poplatok: 0€

Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Mesačne za 387€ vrátane poistenia*

Základná verzia ID.3 v cenníkovej cene 37.990€

Posledná navýšená splátka: 15.166 €

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od ceny vozidla a aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk  alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Naskenuj QR kód a vypočítaj si svoju splátku!

Alebo počítaj tu: MOJA SPLÁTKA VW

Pre ktorý elektromobil z tejto dvojice by ste sa rozhodli vy?

View Results

Loading ... Loading ...

Volkswagen ID.3 vs Cupra Born: Exteriér

Už pri prvom pohľade je známe, že Cupra Born je športovo ladeným autom a Volkswagen ID.3 chce vyzerať elegantne a trochu aj futuristicky. Obidva modely však majú na viacerých miestach takmer identické krivky a najviac rozdielov je badateľných na prednej strane a v interiéri.

Test Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S a Cupra Born eBoost

Rozdielne sú aj kolesá – Volkswagen stavil skôr na eleganciu a Cupra má športovejší motív. Rozmery elektromobilov sú takmer identické. Majú rovnaký objem batožinového priestoru. ID.3 je o čosi ťažším vozidlom kvôli väčšiemu akumulátoru.

Test Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 v popredí, Cupra Born v pozadí

Volkswagen ID.3 vs Cupra Born: Interiér

Obidva elektromobily disponujú veľmi pohodlným, zato však pevným sedením s množstvom priestoru ako vpredu, tak aj vzadu. Stredový panel s úložným priestorom medzi prednými sedadlami je vo Volkswagene umiestnený oproti Cupre nižšie. Priestoru je v oboch autách rovnako a nechýba ani úložný priestor pre smartfón s možnosťou bezdrôtového nabíjania. Ak váš telefón túto formu nabíjania nepodporuje, využijete prítomné USB-C porty.

Test Volkswagen ID.3 Pro S
Interiér elektromobilu Volkswagen ID.3

Interiér ID.3 vyzerá veľmi pekne, moderne. Nachádza sa v ňom však niekoľko lesklých plastov, ktoré hneď zašpiníte. Najviac ma na interiéri zaujali svetlé šedé prvky imitujúce kožu. Tie sa nachádzajú na sedačkách a taktiež aj na dverách vozidla. Testované prevedenie Volkswagenu je štvormiestne, zatiaľ čo Cupra je päťmiestna. Pekným dodatkom je ID.Light, čo je vlastne LED pásik pod čelným sklom. Ten ukazuje animáciou napríklad pokyn na odbočenie (dáta berie zo zapnutej navigácie), upozorní vás na prevzatie riadenia, zasvieti ako výstraha pred nebezpečenstvom a funguje aj počas zapnutej funkcie Park Assist. Zasvieti ďalej aj keď sa elektromobil nabíja, ak je obmedzený jazdný výkon či v prípade dostupnosti chybového hlásania. Ide o malý, avšak celkom efektný dodatok.

Cupra Born volant a displej
Na dotykové tlačidlá s haptickou odozvou si treba zvyknúť – Cupra Born

Cupra má športovejší vzhľad sedačiek, volantu a aj infotainmentu. Pocit z kabíny je podobný, avšak kvôli niekoľkým zmenám určite nie rovnaký. Autá majú dotykové tlačidla ako pod displejom infotainmentu, tak aj na volante. Zvyknúť sa na to určite dá, avšak s kolegom sme sa zhodli, že naučiť sa na to chvíľku potrvá.

Volkswagen ID.3 vs Cupra Born: Výkon, jazda, režimy a rekuperácia

Obidva elektromobily majú celkom svižnú akceleráciu z nejakých 30 km/h na 90 km/h. Z úplného pokoja vás do sedadla viac pritlačí Cupra (z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy). Existujú ale podstatne rýchlejšie autá pokiaľ ide o zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Volkswagen to zvládne až za 7,7 sekundy. Počas jazdy ucítite športovejší charakter automobilu práve v Cupre. Modely majú pohon zadných kolies, čo sa odráža na vysokej obratnosti a výbornej manévrovateľnosti v zákrutách.

test Cupra Born eBoost
Cupra Born eBoost

Volkswagen má elektromotor s výkonom 204 koní a Cupra ponúkne 231 koní. Rozdiel je to papierovo možno menej výrazný, avšak počas jazdy som si ho v niektorých situáciách povšimol. Čo nás počas testovania mrzelo, je absencia nastavenia miery rekuperácie. Jazdný režim s označením “B” ju síce aktivuje, no privítali by sme vyššiu intenzitu. Na brzdový pedál sme tak museli šliapať častejšie ako v iných elektromobiloch.

Volkswagen ID.3 vs Cupra Born: Spotreba

Úroveň spotreby je veľmi podobná. Nami testovaný Volkswagen je v porovnaní s Cuprou síce máličko ťažší a výkon motora má o niečo nižší. Takéto boli výsledné spotreby na spoločne prejdených úsekoch.

Martin – Ivanchnová:

  • Volkswagen ID.3 – 16 kWh / 100 km
  • Cupra Born – 15,9 kWh / 100 km

Martin – Poprad (celá cesta po zastávke v Ivanchnovej):

  • Volkswagen ID.3 – 18,8 kWh / 100 km
  • Cupra Born – 18,8 kWh / 100 km

Poprad – Beladice:

  • Volkswagen ID.3 – 15,9 kWh / 100 km (76 % batérie na začiatku, 29 % v cieli)
  • Cupra Born – 16,8 kWh / 100 km (84 % batérie na začiatku, 13 % v cieli)
Test Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S

Kolega Miro vo svojom teste Cupra Born spomenul, že jeho spotreba v meste sa pohybovala v rozmedzí od 14 do 16 kWh / 100 km. Môj test Volkswagen ID.3 ukázal v rámci mesta prakticky zhodný výsledok.

Volkswagen ID.3 vs Cupra Born: Batéria a nabíjanie

Porovnávali sme Volkswagen ID.3 vo verzii Pro S, ktorá disponuje 77 kWh batériou s Cuprou Born eBoost s 58 kWh akumulátorom. Tá sa predáva aj so 77 kWh kapacitou, no my sme mali k dispozícii základnú verziu. Celkový rozdiel v hmotnosti vozidiel je ale malý. Bavíme sa o využiteľnej kapacite.

Test Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 – zadná časť

Volkswagen môžete nabíjať DC výkonom až 170 kW. Nami testovaná Cupra podporovala len 120 kW DC, avšak kolega na 150 kW nabíjačke v Beladiciach zaznamenal pri nabíjaní dokonca až 135,3 kW. Nabitie z 13 % na 83 % prebehlo za 34 minút a podarilo sa doplniť 43,2 kWh energie. Nabitie z 20 % na 80 % trvalo presne 30 minút. Volkswagen sa za ten istý čas na 150 kW nabíjačke dobil z 9 % na 80 %.

Cupra Born eBoost zadná strana
Cupra Born – zadná časť

Volkswagen ID.3 vs Cupra Born: Infotainment a navigácia

Volkswagen ID.3 aj Cupra Born majú malý displej za volantom, ktorý zobrazuje aktuálnu rýchlosť, percento nabitia batérie, odhadovaný dojazd, aktuálne rýchlostné obmedzenie, informácie o nastavenom tempomate, teplote, dáta z navigácie či údaje o spotrebe.

Cupra Born - Informácie počas nabíjania
Informácie počas nabíjania na Cupre Born

Samotný veľký displej s infotainmentom disponuje v oboch prípadoch rovnakými alebo podobnými funkciami, avšak Cupra má grafické prostredie ladené do športovejšieho motívu. Vstavaná navigácia funguje na týchto autách dobre a počas plánovania cesty vám dokáže softvér navrhnúť aj zastávky na nabíjanie, čo rozhodne poteší. Navigácia odhadne aj zostávajúce percentá nabitia batérie v cieli, no to nezvyklo byť presné. Občas sa to od reálnej hodnoty líšilo aj o 10 percent.

Test Volkswagen ID.3 Pro S
Prostredie infotainmentu vo Volkswagene ID.3 (farba sa dá zmeniť a taktiež aj svetlý / tmavý režim)

Volkswagen ID.3 vs Cupra Born: Záverečné zhodnotenie

4-dverový a 4-miestny Volkswagen ID.3 Pro S Performance stojí na Slovensku 44 990 eur. S doplnkovou výbavou mnou testované vozidlo je dokopy cenené na 55 270 eur vrátane DPH. Pro začína už na 37 990 eurách. Ponúka 5 miest, no za cenu nižšej kapacity akumulátora (58 kWh oproti 77 kWh). Jeho nabíjací výkon je tiež nižší, a to 120 kW oproti 170 kW, ktorým sa vyznačuje variant Pro S.

Test Volkswagen ID.3 Pro S

Cupra Born začína na 44 280 eurách. V tomto prípade za svoje peniaze dostanete akumulátor o kapacite 58 kWh a 150 kW elektromotor. Variant eBoost, ktorý testoval môj kolega, je o pár stoviek drahší (44 800 eur). Má rovnako veľký akumulátor, no výkon je zvýšený na 170 kW. Najlepší a najdrahší variant stojí 48 180 eur a taktiež ponúka výkon 170 kW (231 koní), no má výrazne väčší akumulátor s využiteľnou kapacitou 77 kWh. To sa prejaví v podobe výrazne dlhšieho dojazdu.

My sme mali k dispozícii na porovnanie Cupru Born eBoost s 58 kWh batériou za 44 600 eur v základe, avšak s príplatkovou výbavou sa vyšplhala na viac ako 52 000 eur. Volkswagen ID.3 je v krátkosti takmer rovnaké auto, no o niečo lacnejšie. Či sa vám oplatí priplatiť za športovejšie ladenú Cupru je už len na vašom zvážení.

Z portfólia automobilky Volkswagen sme nedávno otestovali VW ID.Buzz. Za zmienku stoja aj testy elektrifikovaných vozidiel Volvo XC60 Recharge, Opel Astra PHEV, Kia Niro PHEV či Mercedes-Benz GLC 300de 4matic.

Parametre Volkswagen ID.3 Pro S

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4264 x 1809 x 1556 mm
Rázvor2770 mm
Objem batožinového priestoru385 l
Hmotnosť vozidla1953 kg
Hmotnosť batérie503 kg
Výkon motora150 kW / 204 koní
Zrýchlenie 0 - 100 km/h7,9 sekundy
Maximálna rýchlosť160 km/h
Maximálny krútiaci moment310 Nm
PohonPohon zadných kolies
Dojazd (udávaný výrobcom)559 km
Spotreba energie (udávaná výrobcom)15,3 kWh / 100 km
Maximálna nabíjacia kapacita170 kW
Kapacita batérie netto / brutto77 kWh / 82 kWh
Moduly batérie12 x SK Innovation
Čas nabíjania pri AC 11 kW 0 % - 100 % (udávaný výrobcom)7:30 hod.
Čas nabíjania pri DC 135 kW 5 % - 80 % (udávaný výrobcom)0:30 hod.
Čas na nabitie 100 km úseku (udávaný výrobcom)0:05 hod (pri DC 170 kW)
Dojazd na 30 minút nabíjania (udávaný výrobcom)416 km (pri DC 170 kW)
CenaOd 37 990 € model Pro / od 44 990 € model Pro S

Parametre Cupra Born eBoost

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4322 x 1809 x 1540 mm
Rázvor2771 mm
Objem batožinového priestoru385 l
Hmotnosť1847 kg
Prípustná celková hmotnosť2280 kg
Maximálna rýchlosť160 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h6,6 s
Kapacita akumulátora62 kWh (58 kWh netto)
Výkon elektromotora170 kW (231 koní)
Maximálny krútiaci moment310 Nm
Výkon DC nabíjania120 kW
Výkon palubnej nabíjačky11 kW
Čas AC nabíjania6:15 h.
Čas DC nabíjania35 min.
PohonPohon zadných kolies
Kombinovaná spotreba udávaná automobilkou15,5 kWh / 100 km
Udávaný maximálny dojazd419 km
Cenaod 44 280 €
4. októbra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+