MojElektromobil

Automobilový výrobca Volkswagen poriadne prekvapil širokú verejnosť. Podľa TASR sa chystá výrazne prekopať ceny svojho elektromobilu, čím reaguje na svojho konkurenta Teslu. Ten pre vylepšenie svojho trhového postavenia začiatkom roka zlacnil svoje najpredávanejšie modely.

Nie je vôbec prekvapivé, že chce Volkswagen patriť k najväčším výrobcom v segmente elektrických vozidiel. K dosiahnutiu lepšej trhovej pozície na úkor konkurencie sa rozhodol zlacniť jeden z najpredávanejších elektromobilov od Volkswagenu. Model vystupujúci pod názvom ID.3 si po novom budú môcť zákazníci zakúpiť v cenovke necelých 40 000 €.

Oproti predchádzajúcej cene 43 000 € dokážu zákazníci ušetriť až 3 000 €. Týmto krokom sa cena ID.3 vyrovná konkurenčnej Tesle Model Y, ktorá bola zlacnená začiatkom roka. Tesla dokonca na svoje vozidlá ponúkala zľavy vo výške až 20 %. Dôsledkom toho vzrástol záujem zákazníkov o tieto vozidlá, čo predstavovalo medziročný nárast predaja až o 900 % (v Nemecku).

Tesla Model 3 SR+
Tesla Model 3 SR+ | Foto: Radovan Hlôška

Volkswagen patril v roku 2022 k najväčším hráčom na trhu s elektromobilmi. Celkový predaj značky sa vyšplhal na 353 000 kusov elektrifikovaných áut. To ale nezabránilo spoločnosti k tomu, aby vstúpila do spomínanej cenovej vojny. Musia však rátať so znížením ziskov. Samotný generálny riaditeľ, Oliver Blume, sa vyjadril, že sa nechystá všeobecný pokles cien všetkých elektrických vozidiel.

Lepšie trhové postavenie chce určite Volkswagen dosiahnuť aj v Číne

Až 40 % celkového predaja spoločnosti je realizovaných v Číne. Na tamojšom trhu má približne 16 % podiel, avšak väčšinu tvoria vozidlá so spaľovacími motormi. V elektromobilovom odvetví má VW podiel len 2,4 %, čo ho určite neteší. Napríklad taká konkurenčná Tesla tam má 7,8 % podiel a čínsky BYD16 % podiel. Z viac ako 5 000 000 elektrifikovaných vozidiel predaných v Číne patrilo len 155 700 kusov spoločnosti Volkswagen.

V blízkej budúcnosti očakáva VW veľký pokrok Číny v autonómnosti vozidiel, aj preto sa vlani spojil s AI Horizon Robotics, špecialistom na čipy. Spoločne s touto spoločnosťou sa chcú stať jednotkou na trhu v oblasti autonómnych vozidiel.

Napriek všetkým zmenám, ktoré sa prehnali týmto odvetvím, povesť nemeckých automobiliek zostáva v Číne tromfom.

Ralf Brandstätter, prezident čínskej divízie VW

Náš tip
Test Mazda CX-60 PHEV: Obor s moderným dizajnom
13. marca 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+