Volkswagen ID.4 AWD Pro: Dojazd 300-koňovej štvorkolky potvrdený EPA

Volkswagen ID.4 GTX | Zdroj: Volkswagen

Model Volkswagen ID.4 figuruje na našom trhu už nejakú dobu. Po čase sa európsky trh dočkal aj verzie s pohonom všetkých štyroch kolies s prívlastkom GTX. Tá vďaka dvom motorom (jednému asynchrónnemu, s nízkou spotrebou energie v pokoji), ponúka výkon 220 kW a maximálny dojazd stanovený WLTP až 480 kilometrov.

Táto verzia sa však na území Ameriky doposiaľ nepredávala (kúpiť bolo možné iba variant s pohonom zadných kolies), no aktuálne je tomu už inak. Podľa informácií na webe insideevs.com, potvrdila EPA (Environmental Protection Agency), po predbežných testoch maximálny dojazd elektromobilu Volkswagen ID.4 AWD Pro, určeného pre americký trh.

Dojazd elektromobilu Volkswagen ID.4 AWD Pro sa podľa hodnôt nameraných WLTP líši

Agentúra EPA stanovila dojazd modelu ID.4 AWD Pro na 401 kilometrov a modelu ID.4 AWD Pro S na 386 kilometrov. Všetky modely ID.4 v USA sú vybavené batériou s kapacitou 82 kWh, z čoho použiteľných je približne 77 kWh.

Variant s pohonom 4×4 a dvomi elektromotormi má, pre porovnanie s verziou so zadným náhonom, len približne o 4 percentá nižší maximálny dojazd. Môže za to predný elektromotor s výkonom 80 kW, ktorý ako bolo spomenuté, nemá pri voľnobehu veľkú spotrebu energie.

Súvisiacie články
Zdroj: Volkswagen

Cenový rozdiel medzi jednotlivými verziami (AWD a RWD), sa na americkom trhu pohybuje okolo 3 680 dolárov. Práve preto jeho kúpa naozaj stojí za zváženie. Okrem bonusu na kúpu elektromobilu, získajú majitelia od Volkswagen-u aj tri roky neobmedzeného nabíjania v sieti nabíjacích staníc Electrify America.

Na záver je určite treba vysvetliť signifikantný rozdiel v meraniach EPA a WLTP, ktorý činí takmer 80 kilometrov. Celá podstata veci je ukrytá v metodike samotných meracích postupov. K týmto odchýlkam dochádza práve vďaka rozdielnym podmienkam a inak nastaveným meracím cyklom.

Koniec koncov si buďte istí, že skutočný dojazd sa môže vo veľa prípadoch líšiť od všetkých možných meraní. Kľúčovým faktorom je najmä štýl jazdy, no negatívne môžu dojazd ovplyvniť aj poveternostné podmienky, výbava, či povrch vozovky.

 

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.