Rodina elektromobilov Volkswagen ID má opäť nový prírastok. Je ním SUV Volkswagen ID.5, ktorý akoby z oka vypadol modelu ID.4. Vozidlo vyrástlo na koncernovej platforme pre elektromobily, MEB. Porovnanie parametrov s modelmi ID.4 nájdete v článku Volkswagen ID.5: Elektrická rodina sa dočkala prírastku. Aký je Volkswagen ID.5 naživo?
Volkswagen ID.5: Cena a dostupnosť na Slovensku.
Nová ID.5-ka bude k dispozícii v troch verziách. ID.5 Pro s výkonom 128 kW (174 koní), ID.5 Pro Performance s výkonom 150 kW (204 koní) a nechýba ani najvýkonnejší model GTX s výkonom 220 kW (299 koní). Počas prvej testovacej jazdy sme sa samozrejme opýtali aj na dostupnosť nového modelu.
Aktuálne čakacie doby na objednané vozidlo sú na úrovni približne 4-6 mesiacov. Čipová kríza teda stále pokračuje. ID.5 je na tom však stále lepšie ako ID.4, na ktorý sa čaká ešte dlhšie.
Volkswagen ID.5: Verzie a ceny
Výkon kW / k | Batéria netto (brutto) | Kombinovaný dojazd | Cenníková cena | |
---|---|---|---|---|
ID.5 Pro | 128 / 174 | 77 (82 kWh) | 520 km | 48 790 € |
ID.5 Pro Performance | 150 / 204 | 77 (82 kWh) | 520 km | 50 290 € |
ID.5 GTX | 220 / 299 | 77 (82 kWh) | 490 km | 58 190 € |
Automobilka nás na oficiálne predstavenie a prvé jazdy pozvala do Rakúskeho Salzburgu. Na letisku sme si auto prevzali a nasledovala približne 100-kilometrová cesta do obce Scheffau am Wilden Kaiser v Tirolsku, počas ktorej sme si mohli vyskúšať všetky novinky, ktoré vozidlo ponúka.
Nový softvér
V prvom rade nás zaujal nový softvér s vylepšenou navigáciou, rýchlejšími reakciami a ďalšími užitočnými drobnosťami. Vozidlo po novom konečne informuje o stave nabitia batérie v percentách priamo na volante pred vodičom. Nabíjací výkon v kW počas nabíjania stále chýba.
S vozidlom sme počas prvej jazdy prešli 139 km, pričom spotreba sa zastavila na hodnote 18,8 kWh/100 km. Časť cesty prebiehala po diaľnici (cca 20 km), následne sme jazdili po tirolských obciach. Priemerná rýchlosť bola 54 km/h, no viackrát sme sa počas jazdy zastavili, aby sme auto mohli odfotiť, preto tento údaj netreba brať veľmi dôveryhodne.
Inteligentné v každom smere
Nová ID.5 disponuje aj zaujímavou výbavou senzorov a kamier. Autonónmy režim riadenia dokáže výborne držať jazdný pruh, a opäť musíme pochváliť veľmi dobrý tempomat. Vozidlo číta dopravné značky a rýchlosť jazdy im automatiky prispôsobuje.
Novinkou je možnosť automatickej zmeny jazdného pruhu bez zásahu vodiča. Stačí len ťuknúť do smerovky. Vozidlo je schopné zmenu pruhu vykonať na ceste, ktorá má aspoň dva pruhy v jednom smere jazdy. Rýchlosť musí byť vyššia ako 90 km/h a v tesnej blízkosti sa nesmie nachádzať žiadne iné vozidlo. Ideálny rozostup od vozidla vpredu aj vzadu je aspoň 50 metrov, no do istej miery závisí aj od rýchlosti. Volkswagen ID.5 vie takto prejsť z pravého pruhu do ľavého a aj naopak.
Ďalším skvelým pomocníkom je systém automatického parkovania, ktorý sa dokonca dokáže učiť. Ak ste napríklad zaparkovali na svojom parkovacom mieste, vozidlo si vie tieto údaje uložiť a vždy, keď to bude možné, vám ponúkne možnosť zaparkovať automaticky. Parkovať vie pozdĺžne aj priečne.
Volkswagen ID.5 má veľkú batériu a rýchlejšie nabíjanie
Kapacita batérie je rovnaká pre všetky tri verzie a nezmenila sa ani v porovnaní s modelmi ID.4. To znamená 77 kWh využiteľných z celkovej kapacity 82 kWh. Automobilka uvádza kombinovaný dojazd na úrovni 516 km, GTX verzia s dvoma motormi a pohonom oboch náprav má udávaný dojazd 491 km.
Čo sa týka nabíjania, v tomto smere tiež nastali pozitívne zmeny. Palubná nabíjačka zostáva s výkonom 11 kW, no výkon DC nabíjania sa zvýšil zo 125 kW na 135 kW. Prvé reálne skúsenosti dokonca hovoria, že nie je problém prekročiť hranicu 140 kW. Zvýšený nabíjací výkon ponúkajú všetky verzie VW ID.5. S príchodom novej softvérovej aktualizácie je pravdepodobné, že sa ho dočkajú aj modely ID.4.
V interiéri sa opäť môžete spoľahnúť na dostatok miesta. Či už vpredu, alebo vzadu. S mojou výškou 183 cm som vzadu nemal problém ani na sedadle v strede, ktoré je v porovnaní s bočnými o niečo vyššie. Nechýbajú ani IG-LIGHT LED Matrix svetlá, ktoré sú jednoducho skvelé. Chválili sme ich napríklad v teste Volkswagen ID.4 GTX.
Prvá jazda s novým Volkswagenom ID.5 ukázala, že automobilka to s elektromobilmi vie a neustále sa posúva vpred. Elektrická platforma MEB rozhodne má čo ponúknuť a už sa tešíme na to, kedy si budeme môcť novú ID.5 vyskúšať počas celotýždňového testu.
Volkswagen ID.5: Verzie a parametre
ID.5 Pro | ID.5 Pro Performance | ID.5 GTX | |
---|---|---|---|
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4599 x 1852 x 1613 mm | 4599 x 1852 x 1613 mm | 4582 x 1852 x 1619 mm |
Rázvor | 2766 mm | 2766 mm | 2766 mm |
Výkon | 128 kW (174 k) | 150 kW (204 k) | 220 kW (299 k) |
Krútiaci moment | 235 nm | 310 nm | 162 nm vpredu 310 nm vzadu |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 10,4 s | 8,4 s | 6,3 s |
Využiteľná kapacita batérie | 77 kWh | 77 kWh | 77 kWh |
Nabíjanie (AC / DC) | 11 kW / 135 kW | 11 kW / 135 kW | 11 kW / 135 kW |
Čas nabitia z 5 % na 80 % | 29 min | 29 min | 36 min |
Dojazd (WLTP) | 520 km | 520 km | 490 km |
Objem batožinového priestoru | 549 / 1561 litrov | 549 / 1561 litrov | 549 / 1561 litrov |
Polomer otáčania | 10,2 m | 10,2 m | 11,57 m |
Cena | od 48 790 € | od 50 290 € | od 58 190 € |