Volkswagen ID.7 Tourer Pro S a ID.7 GTX: Vyskúšali sme novinky s najdlhším dojazdom aj najvyšším výkonom | Prvá jazda

Zdroj: Filip Spevár / Tomáš Meňuš

Volkswagen ID.7 bol minulý rok predstavený len v jednej verzii (Pro), čo je základný liftback s pohonom zadných kolies a 77-kilowatthodinovým akumulátorom. Už od počiatku ale výrobca avizoval aj uvedenie verzie kombi (Volkswagen ID.7 Tourer si onedlho predstavíme v štandardnom redakčnom teste), väčšieho akumulátora (variant Pro S), či športovej verzie Volkswagen ID.7 GTX. Radi sme  tak využili exkluzívnu príležitosť vyskúšať si tieto novinky na švédskom vidieku severne od Štokholmu.

Volkswagen ID.7 Pro S Tourer

Novinky tak ponúknu nielen väčšiu baterku, ešte rýchlejšie nabíjanie, ešte dlhší dojazd, ale aj ešte lepšie zrýchlenie a ešte vyšší výkon – VW ID7 GTX je totiž najvýkonnejším elektromobilom od Volkswagenu, zatiaľ čo ID7 Pro S poskytne najdlhší dojazd – až 709 kilometrov. Nižšie v článku nájdete aj video.

Volkswagen ID7: Zmeny modelového roku 2025

Už krátko po uvedení modelu na trh prišiel Volkswagen s drobnými vylepšeniami. Infotainment dostal nový softvér MIB 5.0, ktorý okrem iného prináša napríklad funkciu Wellness. Tá kombinuje nastavenie ambientného osvetlenia kabíny s relaxujúcim či energizujúcim zvukovým podkladom a masážnymi funkciami sedadiel (v prípade, že sú nimi vybavené).

ID7 modelového roku 2025 dostala nový softvér Volkswagen MIB 5.0

Nový infotainment prináša aj možnosť inštalácie aplikácii od tretích strán ako napríklad Youtube či Spotify priamo do palubného systému vozidla. Tým by sa mala zabezpečiť napríklad aj vyššia kvalita prehrávaného zvuku v porovnaní s pripojením cez Bluetooth.

Podsvietené zadné logo na Volkswagen ID.7 GTX

Novinkou sú aj podsvietené predné a zadné logo výrobcu v prípade voľby príplatkových IQ.Light LED Matrix svetlometov. Liftback ID.7 sa pri svojom uvedení na trh musel zaobísť bez neho, rovnako ako niektoré predsériové kombi modelového roku 2024.

Volkswagen ID.7 Pro S: Batéria, nabíjanie a dojazd

Ako sme už spomenuli pohonné ústrojenstvo sa kombinuje s väčšou, nedávno predstavenou batériou s hrubou kapacitou 91 kWh, resp. využiteľnou kapacitou 86 kWh. Výrobca sľubuje pre DC nabíjanie maximálny výkon 200 kW (verzia Pro má maximum 175 kW), v prípade AC nabíjania hovorí o 11 kW.

Volkswagen ID.7 Pro S Tourer

Nová batéria by mala predĺžiť dojazd podľa normy WLTP zo 621 km (verzia Pro) až na približne 709 kilometrov pre liftback, resp. 690 pre kombi (Tourer). Tieto parametre sme (rovnako ako rýchlosť nabíjania) zatiaľ pochopiteľne nemali možnosť overiť v praxi.

Rozdiel v hmotnosti oproti variantu Pro so 77-kilowatthodinovou baterkou akceptovateľných 60 kg, ktoré našťastie neubudli z užitočnej hmotnosti. Tá sa stále pohybuje približne v rozmedzí 530 až 536 kilogramov.

Volkswagen ID.7 Pro S Tourer

Pohonné ústrojenstvo verzie Pro S sa od testovaného liftbacku Pro s menšou baterkou nelíši. Modely Volkswagen ID.7 Pro S rovnako disponujú elektromotorom APP550 s výkonom 210 kW (286 k) a pohonom zadnej nápravy.

Volkswagen ID.7 Tourer: Batožinový priestor

Základný objem batožinového priestoru predstavuje rovnako ako pri liftbacku hodnotu 545 litrov, no vďaka možnosti sklopenia operadiel zadných sedadiel do kolmejšej polohy (prostredníctvom výklopného oka zámku operadla) je možné ho zväčšiť až na 605 litrov. Najviac sa kombi líši objemom batožinového priestoru pri sklopení zadných sedadiel, vtedy narastie až na 1 714 litrov. V tomto prípade je “kufor” VW ID7 takmer dva metre dlhý.

Volkswagen ID.7 Pro S Tourer vo farbe Stonewashed Blue

Paletu farieb rozšíril ďalší odtieň modrej, ktorý vozidlu veľmi svedčí. Potešilo nás, že sme mali k dispozícii vozidlo v práve tejto farbe. Ide o šedomodrú metalízu s jemným nádychom fialovej, ktorý výrobca ponúka pod názvom Stonewashed Blue.

Volkswagen ID.7 Pro S: Cena a dostupnosť

Vozidlá s väčšou 86-kilowatthodinovou baterkou je možné objednať aj na Slovensku už teraz. Základná cena Volkswagen ID7 Pro S štartuje na sume 54 590 eur. To predstavuje príplatok 3 100 eur oproti menšiemu akumulátoru s využiteľnou kapacitou 77 kWh.

Fotogaléria

Volkswagen ID.7 Pro S Tourer
Volkswagen ID.7 Pro S Tourer
Volkswagen ID.7 Pro S Tourer
Volkswagen ID.7 Pro S Tourer
Volkswagen ID.7 Pro S Tourer
Volkswagen ID.7 Pro S Tourer

Pre mnohých lákavejšiu novinku predstavil Volkswagen vo forme športovej verzie s pohonom 4×4. Po príchode výkonnejších modelov ID.4 a ID.5 s označením GTX a pohonom 4×4 tak Volkswagen prišiel s novinkou VW ID.7 GTX, ktorú sme už na jar predstavili v oboch karosárskych verziách. Liftback aj kombi Volkswagen ID.7 GTX sme totiž mali možnosť exkluzívne vidieť na vlastné oči vo februári na novinárskej prezentácii na Mallorce. Až teraz sme však vozidlo mohli vyskúšať aj po stránke jazdných vlastností.

Volkswagen ID.7 GTX: Nielen pre športovcov

Hoci o verzii GTX píšeme ako o športovej verzii, spektrum záujemcov o ňu bude určite širšie. VW ID7 GTX totiž ponúka aj výrazne lepšie úžitkové vlastnosti, či lepšiu trakciu na klzkých povrchoch.

Volkswagen ID.7 GTX

Ako sme už uviedli, vozidlo prichádza štandardne (na rozdiel od variantov Pro a Pro S) s pohonom 4×4. Systém pohonu všetkých kolies 4MOTION zároveň nielenže prispieva ku lepším jazdným vlastnostiam, variant GTX má vďaka aj vyššiu maximálnu ťažnú kapacitu brzdeného vleku o 400 kg (z 1 000 na 1 400 kg).

Volkswagen ID.7 GTX: Výkon a krútiaci moment

O pohon sa tu starajú rovno dva elektromotory. Zadný elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 koní) je zhodný so štandardnými verziami Pro a Pro S. V závislosti od potreby výkonu a jazdnej situácie sa dokáže zapojiť predné kolesá asynchrónny motor s označením AKA150.

Volkswagen ID.7 GTX

Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW (340 koní), čo je o 40 kilowattov viac v porovnaní so štandardnou verziou. Zaujímavé je, že maximálny krútiaci moment sa v porovnaní so zadokolkou zvýšil len nepatrne o 10 Nm na hodnotu 560 Nm. To má však na svedomí odlišná charakteristika elektromotorov.

Súvisiacie články

Volkswagen ID.7 GTX: Batéria a dojazd

Pohonné ústrojenstvo sa rovnako ako pri vyššie spomenutom ID 7 Pro S kombinuje s väčšou batériou s kapacitou 91 kWh (využiteľná kapacita 86 kWh). Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW a vozidlu poskytne dojazd 595 kilometrov (liftback), resp. 585 kilometrov pre Volkswagen ID.7 GTX Tourer v kombinovanom cykle WLTP.

Volkswagen ID.7 GTX

Rozdiel v hmotnosti oproti verzii Pro S je na úrovni 100 kg, resp. v porovnaní so základnou verziou hovoríme o navýšení celkovej hmotnosti o 150 kg (na cca. 2,8 tony pre obe karosárske verzie). To už nie je málo, avšak aj v tomto prípade to aspoň nešlo na úkor užitočného zaťaženia.

Ako jazdí? Prvé jazdné dojmy s Volkswagen ID.7 GTX

Boli sme zvedaví ako sa vozidlo správa na ceste, keďže rozdiel v “papierovom” výkone aj maximálnom krútiacom momente je relatívne malý, zatiaľ čo nárast hmotnosti bol citeľný. To sa prejavilo aj na pocite z jazdy, kedy je ťažšie vozidlo s pohonom oboch náprav stabilnejšie najmä pri jazde v priamke.

Volkswagen ID.7 GTX

Pozitívny vplyv cítiť ale aj pri prejazde zákrut. Drobné pretáčavé tendencie zadokolky sú potláčené prítomnosťou predného elektromotora. Na plynulejší prejazd zákrutami výrobca použil technológiu vektorovania krútiaceho momentu. Využíva sa tu kombinácia účinkov elektromotorov s hydraulickými brzdami.

Ako to funguje?

Zatiaľ čo vnútorné kolesá sú pri prejazde zákrutou pod vplyvom brzdného účinku, tie vonkajšie sú v rovnakom čase už v zábere a pomáhajú vozidlu zrýchliť pri výjazde zo zákruty. Tento jav sme si vyskúšali aj v praxi a môžeme potvrdiť, že na tak ťažké vozidlo je prejazd zákrutami veľmi hladký a pohodlný, mierne pripomína až počítačovú hru.

Volkswagen ID.7 GTX

Pozastavíme sa však na aplikácii bubnových bŕzd na zadnej náprave. Nejde o nič nové, tie sú nasadené naprieč celým elektrickým modelovým radom Volkswagen Group na platforme MEB. Výrobca tu argumentuje hlavne dlhšou životnosťou a menšou servisnou náročnosťou (či emisiou brzdového prachu) pri použití tohto riešenia.

V prípade vozidla s hmotnosťou 2,8 tony, výkonom 340 koní a športovými ambíciami by sme však už očakávali použitie kotúčových bŕzd, a to najmä s ohľadom na vyššie spomenutú technológiu s vektorovaním krútiaceho momentu.

Dizajnové zmeny

Z pohľadu dizajnu karosérie sa verzia GTX od východiskového ID7 líši len v detailoch, pri čom rozmery zostávajú zhodné (4 961 x 1 862 x 1 536 mm). Už na pohľad sa odlišuje najmä rozsiahlejšou aplikáciou čiernych dizajnových prvkov, napríklad štandardne strieborná lišta vedúca od A-stĺpika, pokračujúca líniou strechy a ukončená v C/D-stĺpiku je pri modeli GTX lakovaná do čiernej farby.

Predná časť VW ID.7 GTX
Zadný nárazník Volkswagen ID.7 GTX dostal aj difúzor

Predná časť modelu Volkswagen ID.7 GTX sa odlišuje aj výrazným nárazníkom s mriežkou v štruktúre včelích plástov s integrovaným svetlom charakteristickým pre modely GTX. Všetky čierne prvky majú navyše vysoko lesklú povrchovú úpravu. Týka sa to aj bočných prahov a spodnej časti zadného nárazníka v GTX prevedení.

Dvadsaťpalcové disky z ľahkých zliatin majú dostali pre verziu GTX nový dizajn. Za príplatok si budete môcť objednať aj nové 21-palcové disky kolies.

Interiér Volkswagen ID.7 GTX

Interiér vylepšili drobnosťami ako napríklad mierne upravené športovejšie sedadlá s červenou lemovkou a perforovaným nápisom GTX v operadlách, multifunkčným volantom GTX aj s charakteristickým červeným ozdobným prešívaním, ako aj červené prešívanie na čalúnení palubnej dosky a výplniach dverí.

Panoramatická strecha Volkswagen ID.7 GTX
Behom okamihu sa dokáže zmeniť na nepriehľadnú

Výborne fungovala aj elektrochromatická panoramatická strecha. Tá behom okamihu dokáže spraviť z číreho a jemne zatemneného skla tzv. mliečne – nepriehľadné. Toto riešenie považujeme za oveľa lepšie, než rozličné polopriesvitné roletky.

Fotogaléria Volkswagen ID.7 GTX

Volkswagen ID.7 GTX
Volkswagen ID.7 GTX
Volkswagen ID.7 GTX
Volkswagen ID.7 GTX
Volkswagen ID.7 GTX

Volkswagen ID.7 GTX: Video

Volkswagen ID.7 GTX: Cena a konkurencia

Volkswagen ID.7 môže na našom trhu predstavovať konkurenciu pre elektromobily Tesla Model 3 a Hyundai Ioniq 6, ktoré sú však svojimi rozmermi menšie a spadajú do strednej triedy. Disponujú ale aj verziou s vyšším dojazdom. Základná cena v prípade Tesly štartuje na úrovni 43 490 eur, pri Ioniqu hovoríme o sume 46 490 eur.

Rýchlych a praktických kombi s elektrickým pohonom je momentálne ako šafránu. Pri modeli BMW i5 Touring sme sa však dočkali výkonnej verzie M60 s výkonom 600 koní. Karosársky variant sedan aj kombi sme už podrobili redakčnému testu.

Cena liftbacku Volkswagen ID.7 GTX štartuje na sume 63 890 eur, s aktuálnou obchodnou akciou vie byť ešte o tri tisícky lacnejšie. Kombi sa u nás taktiež predáva, za cenu od 64 690 eur. Ak vás zaujíma praktická stránka vozidla – viac záberov z interiéru či batožinového priestoru, tejto téme sme sa podrobnejšie venovali v samostatnom článku venovanému modelu Volkswagen ID.7 Tourer všeobecne.

Náš tip
Test Volkswagen ID.7: Dôstojná premiéra vo vyššej strednej triede
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.