Mnohé automobilky sa snažia všetkými možnými spôsobmi odlíšiť od konkurencie a zlákať zákazníkov na svoju stranu. Tentokrát sa spoločnosť Volkswagen rozhodla, že začne svoje veľmi populárne vozidlá ID.Buzz využívať aj iným spôsobom. Po novom sa v Nemecku rozbieha prevádzka týchto elektromobilov vo funkcii autonómnych taxi, informuje Electrek.
Európska pobočka MOIA oznámila spoluprácu s Volkswagenom už v máji tohto roka. Tentokrát však spoločne informujú o implementácii vlastného systému riadenia do svojich “dodávok” ID.Buzz. Tie pripravili na prepravu osôb, no dokonca aj vládnych úradníkov či novinárov. MOIA a Volkswagen spolupracujú už od roku 2021, kedy padla prvá dohoda o implementácii autonómnych vozidiel na nemecké cesty.
Nechcú však zastavovať len v Nemecku. Neskôr sa podľa oficiálnych informácií plánujú rozšíriť aj do USA. V Nemeckom Mníchove tak plánujú zozbierať dostatok poznatkov a informácií, ktoré využijú vo svoj prospech a vylepšenie celej prevádzky. Spoločnosť uvádza, že testovacia autonómna prevádzka sa chce zamerať výhradne na centrá väčších miest, a nie na okresky či diaľnice.
Autonómne riadenie 4. stupňa
Riadenie má mať podporu až 4. úrovne autonómnej jazdy podľa noriem SAE. Spoločnosť Volkswagen tiež oznámila, že prvotná spolupráca s MOIA neznamená, že v budúcnosti neuvidíme prevádzku autonómnych jázd priamo pod záštitou Volkswagenu. Rovnako budú hľadať aj externé spoločnosti zo sektora mobility a dopravy, ktoré by sa im na podobné operácie mohli hodiť.
Rozšírenie nášho programu autonómnych vozidiel do Severnej Ameriky je ďalším krokom v našej globálnej strategickej cestovnej mape a výsledkom dlhodobej investície. To nám pomôže otestovať, overiť a vylepšiť technológiu aj na amerických cestách.
Christian Senger, člen predstavenstva zodpovedný za vývoj autonómneho riadenia vo Volkswagene
Volkswagen chce pokračovať v autonómnych jazdách v Mníchove v priebehu niekoľkých nasledujúcich týždňov, keďže operácie sa súčasne rozširujú aj do USA.