Po predstavení prototypu VW ID Buzz v roku 2017 sa mnohí tešili na príchod 7-miestneho retro elektromobilu, avšak pri uvedení sériovej verzie v roku 2022 zostali sklamaní. Volkswagen ID.Buzz totiž prišiel na trh len s krátkym rázvorom a v 5-miestnej konfigurácii. Komu by však takáto veľkosť a päť miest nestačilo, Volkswagen avizoval pre rok 2024 uvedenie verzie s predĺženým rázvorom o dodatočných 250 mm a celkovou dĺžkou 4 962 mm. Vďaka nárastu dĺžky pribudol aj tretí rad sedadiel, čo poteší predovšetkým väčšie rodiny, ktoré na prepravu potrebujú sedemmiestne vozidlo. Nezostalo však len pri dĺžke a počte miest, Volkswagen ID.Buzz GTX prináša viaceré ďalšie vylepšenia. Toto vozidlo sme mali možnosť exkluzívne vidieť na vlastné oči na novinárskej prezentácii na Mallorce, teraz ho už môžeme oficiálne predstaviť aj našim čitateľom.
Volkswagen ID.Buzz GTX batéria a nabíjanie
Model bude uvedený na trh v dvoch verziách, s krátkym rázvorom a novou batériou s kapacitou 84 kWh (využiteľná kapacita 79 kWh) a s dlhým rázvorom v kombinácii s ešte väčšou batériou s kapacitou 91 kWh (využiteľná kapacita 86 kWh). Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC za menej než pol hodiny.
ID.Buzz GTX je zároveň najrýchlejšou dodávkou VW všetkých čias – obe verzie totiž ponúkajú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 6,5 sekundy.
Kolesá zadnej nápravy poháňa elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 k), ktorý si odbil premiéru spolu s modelom Volkswagen ID.7, v prípade ID.Buzzu však má zvýšený maximálny krútiaci moment až na úroveň 560 Nm. V závislosti od potreby výkonu a jazdnej situácie sa dokáže zapojiť aj predné kolesá asynchrónny motor s označením AKA150. Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW, čo je o 100 kilowattov viac v porovnaní so štandardnou verziou.
Vďaka vysokému výkonu a pohonu všetkých kolies 4MOTION sa zvýšila aj maximálna hmotnosť prívesu. ID. Buzz GTX so štandardným rázvorom môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 1 800 kg, zatiaľ čo ID. Buzz GTX s dlhým rázvorom má maximálnu hmotnosť prívesu stanovenú na 1 600 kg. Oproti bežnej verzii ide teda o zvýšenie o 800 kg, resp. 600 kg.
Tie najpodstatnejšie zmeny pre viacpočetné rodiny však prichádzajú vnútri. VW ID.Buzz bol doteraz k dispozícii len so štandardným rázvorom ako ako päťmiestny so zadnou trojmiestnou lavicou delenou v pomere 40:60 v druhom rade (2/3), po novom však bude bude možné zvoliť aj šesťmiestnu konfiguráciu s dvomi samostatnými sedadlami v druhom a treťom rade (2/2/2).
ID. Buzz s dlhým rázvorom ponúka rovnako päť- a šesťmiestnu verziu, navyše však pridáva aj sedemmiestnu s trojmiestnou lavicou v druhom rade a dvoma samostatnými sedadlami v treťom rade (2/3/2). Sedadlá v druhom rade sa dajú pozdĺžne posúvať o 150 mm (štandardný rázvor) alebo 200 mm (dlhý rázvor).
Sedadlo predného spolujazdca, vonkajšie sedadlá v druhom rade a sedadlá v treťom rade sú štandardne vybavené kotviacimi bodmi ISOFIX pre detské sedačky.
Podstatné zlepšenie po stránke uživateľského rozhrania prinesie nová generácia infotainmentu s displejom s uhlopriečkou 12,9 palca s možnosťou využiť funkcie umelej inteligencie (ChatGPT).
Volkswagen ID.Buzz batožinový priestor
Objem batožinového priestoru klasického päťmiestneho ID. Buzzu s krátkym rázvorom je 1 121 litrov (až po hornú hranu operadiel zadných sedadiel) resp. 2 123 litrov pri sklopení zadnej lavice a naložení po hornú hranu operadiel predných sedadiel.
Predĺžená verzia VW ID. Buzz zväčšuje základný objem batožinového priestoru až na 1 340 litrov, v prípade sklopenia druhého radu sedadiel to je 2 469 litrov. Verzia vybavená tretím radom sedadiel disponuje kufrom s objemom 306 litrov.
Mohlo by vás zaujímať:
- Po dlhom čakaní konečne na scéne: Audi Q6 e-tron
- Česko spustilo dotácie na elektromobily. Takto to funguje
- Renault Scenic E-Tech Electric: Európske Auto (nielen) roka | Prvá jazda
Volkswagen ID.Buzz GTX cena a dostupnosť
Uvedenie oboch modelov ID. Buzz GTX (krátky aj dlhý) sa uskutoční v druhej polovici roka, zatiaľ čo predpredaj sa má začať už v lete. Cena vozidla doposiaľ nebola stanovená.