Priamo z nemeckého Wolfsburgu prišla správa o tom, že ikonický ID. Buzz prichádza v novej verzii. Tentokrát sa zákazníci dočkajú verzie s dlhším rázvorom, ktorá príde okrem iného aj prvýkrát do Severnej Ameriky. Práve tam sa 2. júna oficiálne verejnosti predstavil na najväčšej svetovej stretávke majiteľov VW Bus, v slnečnej Kalifornii. Informáciu prináša spoločnosť prostredníctvom tlačovej správy.
Na spomínané podujatie prišlo viac ako 6 000 vozidiel “klasického” modelu Volkswagen Bus. Tí si mohli medzi prvými prezrieť novú elektrifikovanú verziu, ktorá má na dĺžku takmer päť metrov. Vďaka tomu mohli v koncerne pridať ďalší, tretí rad sedadiel. Doteraz sme sa mohli stretnúť len s dvomi radmi, prípadne verziou Cargo, ktorá má len jeden rad sedadiel a prezrieť ste si ju mohli ja na podujatí E-fleet Day.
Nová verzia dostane taktiež veľký batožinový priestor, či väčšiu batériu (85 kWh), ktorá zabezpečí dlhší dojazd. Dočkáme sa aj nového tepelného čerpadla, ktoré poteší hlavne počas zimného obdobia. Výkon 210 kW (286 koní) prinesie zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 7,9 sekundy. V roku 2024 však má prísť ďalšia verzia, ktorá dostane pohon všetkých kolies a celkový výkon až 250 kW (339 koní). V tomto prevedení už zrýchli o čosi výraznejšie, a to z 0 na 100 km/h len za 6,4 sekundy.
Prvýkrát sa v modeli ID. Buzz dočkáme aj používateľmi obľúbeného head-up displeja. Ten spolu s hlavným displejom infotainmentu dostal nové spracovanie. Pre spolujazdcov sa zlepší celkový výhľad, a to najmä vďaka obrovskému panoramatickému strešnému oknu, ktoré je zatiaľ najväčšie, aké VW vo svojich vozidlách použil.
Zabojuje na viacerých trhoch
„Svojou kombináciou elektrického pohonu, najnovšieho softvéru a najmodernejších asistenčných systémov, veľkého priestoru a legendárnej DNA dizajnu je ID. Buzz jedinečný. V predĺženej karosérii sme nasadili náš elektrický pohon s vyšším výkonom a väčšou efektivitou. V kombinácii s väčšou batériou s kapacitou 86 kWh zabezpečuje dojazd vhodný na diaľkové cesty. S novou koncepciou ovládania, head-up displejom a tlmiteľným panoramatickým strešným oknom robíme teraz aj ďalší krok v oblasti digitalizácie a ponúkame našim zákazníkom technológie, po ktorých je veľký dopyt.“
Pablo Di Si, prezident a CEO Volkswagen
Model sa má vyrábať v závode pre úžitkové vozidlá v Hannoveri. Prvé modely by mali doraziť do Ameriky už v roku 2024. Rovnako paralelne s predajom v Amerike by mal začať aj ten európsky. Podľa oficiálnych informácií sa klasickému ID. Buzzu a verzii Cargo na našom trhu mimoriadne darí. V roku 2022 sa dokonca ich produkcia beznádejne vypredala. Na premiére tohto elektromobilu v Kodani sme sa minulý rok zúčastnili aj my.