Volkswagen ID.7 zastupuje v ponuke elektromobilov u nemeckej automobilky najvyššiu priečku. Dnes bol oficiálne uvedený aj na slovenský trh. Po tom, ako sme na jeseň informovali o zverejnení cien vozidla v predpredaji, tu máme aj oficiálne spustenie predaja. Volkswagen zverejnil nový cenník priamo na svojich stránkach.
Volkswagen ID.7 dojazd
Aktuálne je dostupná zvýhodnená verzia Volkswagen ID.7 Pro Limited s dojazdom až 621 kilometrov v kombinovanom režime podľa WLTP.
Už základná výbava Pro obsahuje napríklad head-up displej s rozšírenou realitou, systém bezkľúčového zamykania a štartovania Keyless Access, či 19-palcové zliatinové disky Hudson. Tá bude k dispozícii až od marca. Zvýhodnený balík Limited k nej pridáva napríklad navigačný systém Discover Pro Max, alebo súbor asistenčných systémov vrátane funkcie „Area View“ pre sledovania okolia vozidla.

Nový liftback Volkswagen ID.7 stojí na modulárnej platforme MEB. Poháňa ho úplne nový elektromotor s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 545 Nm, ktorý bude onedlho dostupný aj pre vozidlá ID.4 a ID.5, s jeho nasadením od leta sa počíta aj pre model ID.3. Očakávanou novinkou je aj ID.Software 4.0 s predhrievaním batérie pred nabíjaním.
Celková dĺžka vozidla je 4 961 milimetrov, no vďaka absencii spaľovacieho motora vpredu disponuje polomerom otáčania 10,9 metra. Batožinový priestor má kapacitu až 532, resp. 1586 litrov pri sklopených zadných sedadlách.

Priemerná spotreba podľa WLTP sa pohybuje v rozmedzí 14,1 až 16,3 kWh na 100 kilometrov. Využiteľná kapacita batérie 77 kWh. Automobilka dáva na akumulátor záruku 8 rokov alebo 160 000 km.
Volkswagen ID.7 cena
Základná cena Volkswagen ID.7 Pro s bonusom 3.000 € štartuje na sume 51 490 € s DPH. Spomínaný akciový model ID.7 Pro Limited s bonusom 3 000 € začína od 53.490 € s DPH. Ten navyše obsahuje aj bohatú výbavu v hodnote 9 340 € nad rámec výbavy Pro.
Čoskoro vám prinesieme aj redakčný test novinky od VW.

Volkswagen ID.7 môže na našom trhu predstavovať konkurenciu pre elektromobily Tesla Model 3 a Hyundai Ioniq 6, inde v Európe napríklad aj pre Polestar 2.
621km dojazd pri 77kWh batérii je spotreba 12,3 kWh/100 km. Na diaľnici bude problém urobiť 400 km bez nabíjania.
BA KE na 1 nabitie
Reálne testy 5 stupňov tacho 130km/h skutočnosť 125km/h na trase 150 km spotreba 21,9 kWh, pri teplote 1 stupeň rovnaké podmienky spotreba 24,1 kWh.
BA KE není 150km
každý vie, že to nie je 150 km. Ja som uviedol reálne spotreby z testu závislé od teploty, teraz to auto keď je teplota okolo 0 stupňov, tak reálne neotočí BA-ZA po diaľnici, čo je 400 km, ak nepôjde ako slimák 100-110 km/h. Ja na mojej nafte otočím Prahu (900km). Toto nie je náhrada za Passat, cena vysoká, dojazd stále slabý, pri vyšších rýchlostiach dojazd dramaticky klesá. Napr. ID.4 GTX spotreba pri 150 km/ h – 36,6 kWh/100km, pri 160 km/ to bolo až 45 kWh/100 km, ID.7 bude úspornejšia, ale na diaľničné presuny vo vyšších rýchlostiach je dojazd veľmi slabý.