Indický trh s elektromobilmi vzbudzuje čoraz viac pozornosti. Ide o najľudnatejšiu krajinu sveta a potenciál je tam obrovský. Uvedomuje si to aj Volkswagen Group, ktorý časť svojho snaženia zameria práve na Indiu. Podľa najnovších informácií začal s vývojom elektrickej platformy, ktorá by mala slúžiť práve pre tamojší trh. Na tému upozornil portál Electrive.
Nová platforma pre cenovo dostupné SUV
Platforma s označením IMP bude špeciálne upravená, s cieľom čo najviac znížiť výslednú cenu elektromobilu. Potrebné je dostať sa do toho úplne najlacnejšieho segmentu, no zároveň ponúknuť SUV modely, ktoré sú v Indii momentálne trendom. Okrem možnosti vyrábať cenovo dostupnejšie autá, bude zároveň platforma upravená tak, aby bo proces schvaľovania regulačných úradov čo najrýchlejší a najjednoduchší.
Nemali by ste prehliadnuť:
- V Nórsku kupujú spaľováky už len požičovne áut. Dôvod vás prekvapí
- Stále sme poslední v EÚ. V roku 2024 sa na Slovensku predalo ešte menej elektromobilov, než rok predtým
- Slovensko vybuduje národnú sieť ultrarýchlych nabíjacích staníc. Poznáme požiadavky a zoznam lokalít
Spočiatku by na nej mali byť postavené štyri elektrické SUV. Dve pod značkou Volkswagen a dve Škody. Cieľom spoločnosti SAWVIPL (Škoda Auto Volkswagen India Private Limited) má údajne byť aj vývoz týchto elektromobilov do zahraničia. Európa sa zatiaľ nespomína, no pravdepodobne by to nebol logický krok, pretože tu svoje modely už Volkswagen aj Škoda predávajú. Zahltiť trh ďalšími, ktoré pochádzajú z Indie, by tak mohlo viac uškodiť ako pomôcť.
Chýbať nebude 7-miestny model
Najskôr by mali byť k dispozícii dve stredne veľké až veľké SUV a v pláne je uviesť aj veľký 7-miestny elektromobil. Spoločnosť pôvodne uvažovala aj o ďalších platformách, napríklad o INGLO. Tú vyvinula indická automobilka Mahindra a postavené sú na nej modely BE 6 či XEV 9e. V budúcom roku by sa mala rozrásť o ďalšie 3 elektromobily.
V užšom výbere bola aj upravená lacnejšia verzia platformy MEB21, ktorý vyvinul samotný Volkswagen a mala niesť označenie MEB21G. Ukázalo sa však, že je príliš nákladná, a tak zostala zavrhnutá. Mimochodom, na platforme MEB je dnes postavený celý rad ID elektromobilov od Volkswagenu, Škoda Enyaq, Cupra Born, Tavascan a ďalšie.