Skupina Volkswagen, inšpirovaná vizionárskym zakladateľom Lotus Cars, Anthonym Colinom Bruceom Chapmanom, prijala filozofiu „pridanie výkonu vás zrýchli na rovinkách, odpočítanie hmotnosti vás zrýchli všade“. Dnes je spoločnosť lídrom v oblasti zefektívnenia elektrických vozidiel prostredníctvom inovatívneho výskumu a technológie, informuje CleanTechnica.
V roku 2020 Volkswagen of America založil svoje inovačné centrum vo výskumnom parku Tennessee, v úzkej spolupráci s University of Tennessee a Oakridge National Lab s cieľom preskúmať špičkové pokroky. Hub sa zameriava na tri hlavné oblasti: ľahké materiály, recyklovateľné interiérové komponenty a vysokovýkonné bezdrôtové nabíjanie.
Jedným z pozoruhodných úspechov je použitie umelej inteligencie na navrhnutie ľahkého, ale robustného krytu pre batérie. Výskumný tím vyvinul modulárnu opakujúcu sa štruktúru pomocou malých pyramíd, ktoré možno 3D vytlačiť z tekutej živice. Tento revolučný rám je až o 60 % ľahší ako bežná oceľ. To z neho robí ultra pevnú alternatívu, ktorá prekonáva tradičné materiály v absorpcii energie.
Centrum pre obnoviteľný uhlík usilovne pracuje na vývoji recyklovateľných interiérových materiálov pomocou kompozitov na báze papiera. Tieto materiály ponúkajú výnimočnú flexibilitu, tvorivú voľnosť, a to najdôležitejšie, vieme ich recyklovať. Volkswagen už skúma spôsoby, ako integrovať tieto udržateľné časti interiéru do budúcich modelov najmä pri elektromobiloch.
Rýchlejšie a bezpečnejšie nabíjanie
Ďalší prevratný úspech predstavujú ľahké vláknité kompozity. Nahradením oceľovej zdvíhacej brány vozidla Volkswagen Atlas z roku 2020 zmesou na formovanie plechu (SMC), plastom vystuženým sklenenými vláknami, výskumný tím dosiahol pozoruhodné zníženie hmotnosti o viac ako 35 %. Tento pokrok otvára potenciál pre výrazné úspory hmotnosti pri implementácii do iných komponentov vozidla, ako sú strechy, kapoty, dverové plášte a blatníky. Bentley a Lamborghini už v minulosti tento materiál SMC zakomponovali do svojich sériových modelov.
V spolupráci s Oak Ridge National Lab si Volkswagen tiež patentoval unikátny dizajn bezdrôtového nabíjania s vysokým výkonom, ktorý využíva materiály z karbidu kremíka. Zvýšenie rýchlosti a bezpečnosti nabíjania pri dosiahnutí úrovne výkonu až 300 kW, má ísť v súlade s pohodlnosťou. Vo Volkswagene chcú dosiahnuť to, aby nabíjanie bolo rovnako príjemné a jednoduché ako parkovanie v garáži. Špekuluje sa dokonca o 500 kW, ktoré je možné dosiahnuť podľa výskumníkov.
Záväzok Volkswagenu k udržateľnej doprave a inováciám viedol k prelomovému výskumu ľahkých materiálov, recyklovateľných kompozitov a vysokovýkonného bezdrôtového nabíjania. Využitím sily vynaliezavosti prostredníctvom strategických partnerstiev s poprednými akademickými výskumnými inštitúciami je Volkswagen pripravený postaviť sa na čelo ďalšej éry efektívnej, ekologickej a dostupnej elektrickej dopravy.