MojElektromobil

Automobilky nastúpili na trend modernizácie a zjednodušovania. Snažia sa vtesnať všetky ovládacie prvky na veľké displeje infotainmentu, čo nevyhovuje každému. Majitelia áut, ale aj novinári, sa už dlhšie sťažujú na tento trend, keďže vo väčšine prípadov ide o sťaženie ovládania. Na niektoré funkcie je jednoducho lepšie mať dedikované fyzické tlačidlo.

Odstrániť fyzické tlačidlá nebolo dobrým rozhodnutím priznáva automobilka

Volkswagen sa pred nejakým časom rozhodol, že fyzické tlačidlá na volante úplne neodstráni, no nahradí ich dotykovými s haptickou odozvou. Používateľom sa to veľmi nepáčilo a my s nimi súhlasíme. Dotykové ovládanie tlačidiel na volante nie je úplne ideálnym riešením.

Test Volkswagen ID.3 Pro S

Už dlhší čas sa hovorí o tom, že automobilka zvažuje návrat niektorých tlačidiel, no oficiálne to nikdy nepriznala. Šéf dizajnu Volkswagenu, Andreas Mindt, teraz uviedol, že rozhodnutie bolo chybou a značka od tohto trendu ustupuje. Na tému upozornil portál Insideevs.

„Od ID.2all budeme mať fyzické tlačidlá pre 5 najdôležitejších funkcií – hlasitosť, kúrenie na každej strane auta, klimatizáciu a výstražné svetlo. Odteraz budú v každom aute, ktoré vyrobíme. Túto chybu už nikdy neurobíme, na volante budeme mať fyzické tlačidlá. Existuje spätná väzba a ľudia jednoducho tlačidlá chcú. Úprimne, je to auto, nie telefón.“

Euro NCAP: Nemáš špeciálne ovládacie prvky, nedostaneš 5 hviezdičiek

Spomínaných 5 funkcií, ktoré budú mať špeciálne ovládacie prvky, doplnia ďalšie, na základe požiadaviek Euro NCAP. Tie budú zahrnuté aj do hodnotenia bezpečnosti od budúceho roku. Ak auto nemá fyzické ovládacie prvky pre klaksón, stierače čelného skla, smerové svetlá, výstražné svetlá a funkcie SOS, nebude môcť dosiahnuť maximálne 5-hviezdičkové hodnotenie.

Cupra Born volant a displej
Dotykové tlačidlá aj v ďalších koncernových značkách

Ak ste už sedeli v nejakom vozidle od Volkswagenu, ktoré používa nepodsvietené haptické ovládacie prvky, pravdepodobne nám tiež dáte za pravdu. Existujú síce používatelia, ktorí si na takéto ovládanie zvykli, no veľa ich nie je.

Nemali by ste prehliadnuť:

Podobnou cestou sa vybral napríklad aj Mercedes, ktorý sa snaží tiež všetko dostať na obrazovku a dotykové ovládanie na volante je pre niekoho ešte nepríjemnejšie. Podľa najnovších informácií by sa aj tento výrobca mohol vrátiť k tradičným fyzickým ovládacím prvkom.

Výrobcovia síce na jednu stranu musia do svojich vozidiel umiestniť veľké displeje, aby jednoducho prilákali zákazníkov. Avšak stále potrebujú mať aj fyzické ovládacie prvky, ktoré prácu so systémom uľahčujú.

Náš tip
Prečo sú rýchlo-nabíjacie stanice tak strašne drahé na výstavbu?
11. marca 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+