Volkswagen stojí pred významnými rozhodnutiami, ktoré môžu ovplyvniť budúcnosť zamestnancov aj výrobných závodov v Nemecku. Počas piateho kola rokovaní medzi vedením spoločnosti a odbormi IG Metall sa opäť nepodarilo dosiahnuť konečnú dohodu, hoci obidve strany dúfali v pozitívny výsledok ešte pred Vianocami. Hlavným bodom rokovaní je zachovanie pracovných miest a budúcnosti závodov, výmenou za obetovanie bonusových platieb zamestnancov, informuje Electrive.
Jedným z diskutovaných návrhov je presun výroby modelu VW Golf do Mexika. Tento model, ikonický pre značku, sa momentálne vyrába vo Wolfsburgu. Golf VIII sa už ponúka iba ako plug-in hybrid, zatiaľ čo plne elektrický segment pokrýva model ID.3. Nástupca tradičného modelu Golf, s názvom ID.Golf, má byť už čisto elektrický. Prípadná strata výroby tohto modelu v Nemecku by bola tvrdou ranou pre odbory a zamestnancov.
Svoje úlohu hrá aj elektromobilita
Okrem toho sa hovorí o možnom ukončení výroby elektrických vozidiel značky VW v závode Zwickau. Tento závod je dôležitým centrom pre elektromobilitu, kde sa vyrábajú modely ID.3, ID.4 a ID.5. Napriek tomu, že tieto modely sú obľúbené, dopyt po elektromobiloch aktuálne nepostačuje na plné vyťaženie závodu. Približne 1 000 dočasných zamestnancov tu stratí prácu do roku 2025, pričom výroba prešla na dvojzmennú prevádzku.
Napriek správam o možnom ukončení výroby však Volkswagen Saxony poprel tieto špekulácie. Podľa hovorcu Christiana Sommera sa elektrická výroba v Zwickau neplánuje zastaviť. Závod by mal naďalej produkovať modely ako Audi Q4 e-tron a Cupra Born, pričom ďalšie plány ostávajú nejasné.
Ak sa však nenájde dohoda s odbormi, môže prísť k výraznejším štrajkom v roku 2025, čo by mohlo ešte viac skomplikovať situáciu. Napätie medzi zamestnancami a vedením zostáva vysoké, a budúcnosť nemeckých závodov tak ostáva neistá.