Automobilka Volkswagen konečne oznámila svoje plány, ktoré výrazným spôsobom ovplyvnia ich ďalšie nové modely. Koncernová automobilka sa pridáva do širokého zoznamu výrobcov, ktorí už oznámili ukončenie výroby áut so spaľovacím motorom.
Nemecký výrobca tak nadväzuje na svojho koncernového kolegu Audi, ktorý len pred pár dňami prišiel s podobným vyhlásením. Audi sa rozhodlo prestať s výrobou nových áut so spaľovacím motorom po roku 2026. Aj naďalej však budú predávať existujúce modely do roku 2033. Volkswagen má v tomto smere o niečo miernejšie plány, nakoľko si nastavili rozpätie dvoch rokov. Poslednú možnosť kúpiť si nový Volkswagen so spaľovacím motorom budete mať medzi rokmi 2033 a 2035.
V USA a Číne neskôr
Tieto roky platia pre starý kontinent, kde sú tlaky na zníženie emisií výrazne vyššie: „V Európe skončíme s biznisom vozidiel so spaľovacím motorom medzi rokmi 2033 a 2035. V USA a Číne to bude niekedy neskôr,“ uviedol člen predstavenstva pre VW osobné vozidlá, Klaus Zellmer, v rozhovore pre nemecké noviny Münchner Merkur. Podľa jeho slov, Volkswagen potrebuje ešte zopár rokov venovať technológii spaľovacích motorov, kvôli čomu bude aj naďalej investovať do optimalizácie svojich pohonných jednotiek. Ideálne tak, aby dokázali splniť ešte prísnejšie emisné limity Európskej únie, ktoré sú pre mnohé automobilky hrozbou.
Ich cieľ určite je zvyšovať predaj elektrických modelov. Upozorňuje na to, že pre niektorých vodičov sú stále vhodné dieselové motory. A síce, zároveň dodáva, že určite budú existovať trhy, kde spaľovacie motory budú výrazne prevýšené popularitou batériových elektrických áut. „…myslím Nórsko. No budú tiež trhy, kde batériové elektrické autá budú mať len malý ekologický zmysel, keďže elektrická energia bude v budúcnosti generovaná primárne z uhlia. To je dôvod, prečo si musíme nechať istú úroveň voľnosti v prípade spaľovacích motorov a batériových elektrických vozidiel. Nakoniec, sloboda voľby je na zákazníkoch.“
V USA a Číne sa teda so skončením počíta neskôr, ale pri Južnej Amerike a Afrike to potrvá ešte výrazne dlhšie. Prevažne z politických dôvodov, no tiež kvôli infraštruktúre. Volkswagen to uzatvára pomerne jednoducho – stále chcú pretláčať ich ambicióznu elektrickú ofenzívu, ale zároveň sa budú orientovať aj na to, čo chce zákazník.
Elektromobily sú čistejšie aj v najhoršom scenári
Minulý rok bola zverejnená štatistika, ktorá sa zamerala na rôzne kombinácie výroby batérií, elektrickej energie a výsledné emisie porovnali s vozidlami so spaľovacím motorom. Čísla vychádzali lepšie v prospech elektromobilov aj pri najhoršom scenári, ktorý berie do úvahy výrobu batérie v Číne a nabíjanie elektromobilu v Poľsku, kde sa elektrická energia vyrába najmä z uhlia.