Volkswagen je na prahu významného kroku vo výrobe batérií pre svoje elektromobily. Tento rok začne predsériovú výrobu, ktorá pripraví pôdu pre sériovú výrobu plánovanú na rok 2025. Informáciu priniesol Electrive. Odvoláva sa na rozhovor portálu Automobilwoche po s technologickým riaditeľom skupiny, Thomasom Schmallom. Hoci Schmall nešpecifikoval presný harmonogram, jasne potvrdil, že Volkswagen pokračuje podľa plánu pre svoje nové závody PowerCo v Španielsku a Kanade.
Zmena stratégie výroby batérií
Schmall v rozhovore zdôraznil, že stratégia Volkswagenu pre batérie, kombinujúca vlastnú výrobu s nákupom od externých dodávateľov, je správnou cestou. Pôvodný plán bol, aby VW vyrábal 80 % potrebných batériových článkov sám a len 20 % by nakupoval.
Nový plán však počíta s tým, že 50 % článkov bude vyrábať PowerCo a zvyšných 50 % bude dodávaných externými partnermi. Táto zmena umožní Volkswagenu flexibilne reagovať na rýchlo sa meniace podmienky na trhu a zabezpečiť ekonomickú a technologickú ofenzívu v oblasti elektromobilov.
Inovatívna unifikovaná bunka prichádza s oneskorením
Dlho sa očakávalo, že unifikovaná bunka, základný kameň novej elektrickej platformy SSP, bude predstavená v roku 2028. Unifikovaná bunka je prizmatická batéria, ktorú možno prispôsobiť rôznymi chemickými zložkami podľa potreby konkrétnych modelov vozidiel. Pravdepodobne sa najskôr objaví v modeli ID.2.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Dotačná schéma Zelená domácnostiam prechádza zmenami. Pribúda podprogram Zelená solidarita
- Kia EV4: Pripravovaný elektromobil videný naživo | Video
- Severná Kórea predstavila elektromobil, ktorý vytrie Tesle zrak. Alebo to je celé inak?
Vedúci batériového centra Günther Mendl však neuviedol presný model, ktorý bude prvým nositeľom tejto technológie. Mendl len potvrdil, že koncept cell-to-pack bude optimalizovaný pre zjednotený článok a bude použitý v modeloch MEB a v rodine malých elektromobilov.
Unifikovaná bunka má vždy rovnakú veľkosť a bude prispôsobená požiadavkám automobilového priemyslu. VW navrhne svoje platformy tak, aby túto veľkosť podporovali, pričom batérie budú prispôsobené jednotlivým typom vozidiel – od lacných malých áut až po prémiové elektromobily od Audi a Porsche. Schmall zdôraznil, že táto technológia umožní VW stať sa lídrom v oblasti dojazdu, výkonu nabíjania a bezpečnosti.
Výroba batérií pre elektromobily na Slovensku
Takzvaný batériový priemysel sa rozbieha aj na Slovensku. Len pred pár mesiacmi sme sa dozvedeli, že automobilka Jaguar plánuje v závode v Nitre vyrábať batérie do svojich elektromobilov. V žiadosti, ktorú podala, sa uvádza, že uvažuje nad vybudovaním novej výrobnej haly, ktorá má slúžiť práve na výrobu batérií.
Podobné je aj v prípade ďalšieho veľkého mena. Automobilka Porsche sa chystá v Priemyselnom parku Horná Streda MH Invest vyrábať batérie pre elektromobily.
Najväčšou správou z posledných týždňov je nový spoločný podnik čínskej skupiny Gotion a slovenskej spoločnosti InoBat. Situovaný bude konkrétne v Šuranoch a plánovaná investícia do výstavby závodu dosahuje spolu až 1,2 miliardy eur. Má ísť o najmodernejšiu fabriku na výrobu batérií v Európe.