Vo Volkswagene sa pravdepodobne schyľuje k škandálu. Vrcholový manažér a bývalý člen vývojovej rady VW, Urlich Eichhorn, údajne odovzdal interné informácie v oblasti solid state batériových článkov nemeckému startupu. To je už samo o sebe problém, no v tomto prípade je to ešte horšie, pretože je v tomto startupe priamo zapojený. Na tému upozornil portál Electrive.
Únik interných informácií ku konkurencii
Podľa zverejnených dokumentov je Eichhorn zapojený do berlínskej spoločnosti Prime Solid Holding GmbH, ktorá vyvíja solid state batérie pre elektromobily. Najväčšou konkurenciou je údajne QuantumScape, čo je dcérska spoločnosť Volkswagenu. Tá je síce v tomto smere oveľa ďalej, no berlínsky startup stále predstavuje konkurenciu. Eichhorn je do tejto spoločnosti zapojený nepriamo. A to prostredníctvom švajčiarskej firmy Value Grid Ventures, ktorej majetok spravuje.
Na situáciu zareagoval aj samotný Volkswagen, no zatiaľ sa nepostavil na žiadnu stranu. Vo vyhlásení uvádza, že z dôvodu ochrany svojich záväzkov týkajúcich sa dôvernosti pracovného práva nebude vznikajúci spor nijako komentovať. Dôvodom tohto vlažného vyjadrenia môže byť aj fakt, že ide o horúcu novinku, ktorá sa objavila nečakane a pravdepodobne ešte prebieha interné vyšetrovanie.
Nedosiahnuté ciele úspor a znižovanie nákladov
Aby toho nebolo málo, koncern sa potýka aj s ďalšími problémami. Nedarí sa mu šetriť tak, ako si to vrcholový manažment predstavuje, pričom stanovený cieľ prekročil už o niekoľko miliárd eur. Preto zvažuje ďalšie kroky, ktoré by mali prispieť k šetreniu. Problémom môžu byť aj elektromobily, ktoré údajne prinášajú len malé zisky.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Nový výskum odhalil trik, ktorý predĺži životnosť batérie v elektromobiloch o 50 až 70 %
- Veľký test reálneho dojazdu 26 elektromobilov – ako sa líši od deklarovaného? El Prix 2024
- Aktualizované | Slovák okráda elektromobilistov. Nenaleťte na podvod s “výhodným” nabíjaním!
K cieľu úspor spoločnosti mali chýbať až 3 miliardy eur. Program znižovania nákladov eskaluje a vedie ku konfliktom medzi vedením a podnikovou radou. Podľa podnikovej rady vedenie značky už zrušilo najmenej jednu veľkú továreň v Nemecku a pravdepodobne budú zrušené aj ďalšie záväzky týkajúce sa produktov, ktoré už boli prijaté. Napríklad kompaktné elektrické SUV v roku 2026.
Kde presne plánuje Volkswagen ubrať z nákladov, zatiaľ nie je známe. Napríklad najmenšia VW továreň v Nemecku má 8500 zamestnancov a nachádza sa v Emdene. Tu sa napríklad vyrábajú aj elektromobily ID.4 a ID.7, pričom od budúceho roku má táto továreň vyrábať už výlučne elektromobily.