MojElektromobil

Najväčší líder medzi elektromobilmi je jednoznačne Tesla, ktorá začala s vývojom týchto vozidiel už v roku 2003. Ostatné automobilky sa smerom k elektrifikácii veľmi nehrnuli, čo americkej automobilke umožnilo spraviť dostatočne veľký náskok. Podľa najnovšej analýzy sa ale Volkswagen začína doťahovať na Teslu, informuje v správe Bloomberg.

Prelomová platforma

Volkswagen dostal minulý rok do predaja svoj prvý elektromobil na čisto elektrickej platforme MEB. Volkswagen ID.3 dokázal v mnohých ohľadoch potešiť, ale aj sklamať, no automobilka sa to postupne bude snažiť napraviť. Už čoskoro sa k prvým zákazníkom dostane elektromobil Volkswagen ID.4 a v druhej polovici roka by ho mal doplniť aj Volkswagen ID.5.

Platforma MEB umožňuje koncernu produkovať väčšie množstvo elektrických vozidiel v rôznych segmentoch. Analytici z UBS sa na ňu pozreli bližšie a podľa ich slov je prelomová. „Analýza ID.3 ukazuje, že Volkswagen vyvinul prelomovú čisto elektrickú platformu. Toto koncernu umožní ponúknuť atraktívne elektrické vozidlá v celom ponúkanom sortimente a dosiahnuť zisk,“ uvádza sa k dokumente, ku ktorému má prístup Bloomberg.

volkswagen vw ID.3 id3 meb
Volkswagen ID.3 MEB | Zdroj: Volkswagen

Achillov softvér

Najlepšou správou pre Volkswagen Group je, že vďaka platforme sú podľa slov analytikov UBS Group AG plnohodnotnou konkurenciou pre Teslu aj z pohľadu ceny. A to bez toho, aby zaostávali v oblastiach efektivity či energetickej hustoty batérií. Veľmi dobré hodnoty dokázali dosiahnuť aj napriek tomu, že platforma MEB je modulárna, teda škálovateľná do rôznych typov áut. Z pohľadu ceny batérií patria do trojice najlepších so sumou okolo 100 dolárov za kWh.

V analýze navyše predpokladajú, že cena elektromobilov a zisk automobilky pri elektrických autách bude porovnateľný so spaľovacími vozidlami v roku 2025. Kde Volkswagen určite zaostáva za Teslou je softvér a ekosystém, avšak spomedzi ostatných tradičných automobiliek patria k najlepším. Analýzu viedol Patrick Hummel, ktorý tiež konštatoval, že kroky Volkswagen patria medzi tie najlepšie v oblasti elektromobilov spomedzi starších automobiliek.

Vážna konkurencia z Kórei

Volkswagen Group je ako koncern nastavený pomerne dobre a elektromobily začínajú ponúkať v čoraz väčšej miere. Aj Škoda čoskoro prinesie alternatívu k Volkswagen ID.4, a to Škoda Enyaq iV. Konkurencia, ktorá jednoznačne stojí za zmienku prichádza aj z iných radov. Príkladom je očakávaný Nissan Ariya, ale aj taktiež čisto elektrický Ford Mustang Mach E. Nedávno oznámený Hyundai IONIQ 5 ale výrazným spôsobom vstupuje do boja v kategórii menších SUV. Ponúka nezvyčajne dobré parametre na elektromobil „tradičnej automobilky.“

Náš tip
Porovnali sme elektromobily Hyundai IONIQ 5, Škoda Enyaq iV, Tesla Model Y a ďalšie

Najväčšiu prevahu ukazuje v nabíjaní, ktoré sa ukazuje aj v praxi výrazne rýchlejšie oproti spomínaným elektromobilom. Ako dokáže obstáť v testoch spotreby a dojazdu je nateraz otázne, avšak aj ďalšie parametre sú veľmi zaujímavé – napríklad solárna strecha či podpora pre V2L. Keď sa do Európy dostane aj Tesla Model Y, tá ešte výraznejším spôsobom zamieša karty, nakoľko práve Tesla je medzi elektromobilmi stále najlepšia. Ukázalo sa to aj v našom nedávnom porovnaní všetkých očakávaných SUV modelov.

 

11. marca 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+