Volkswagen a Seat odštartujú výrobu malých elektromobilov v Španielsku

Zdroj: Cupra

V španielskom závode v Martorelli sa už tento rok začne predsériová výroba malých elektrických vozidiel koncernu Volkswagen. Sériová výroba modelov Cupra Raval a VW ID.2 je naplánovaná na rok 2026. Aj keď koncern dodržiava pôvodný harmonogram, zdá sa, že upravil plánované výrobné objemy. Informácie o tom priniesol portál Electrive.

Volkswagen sa pripravuje na výrobu

V rámci príprav na produkciu elektromobilov presunul Seat výrobu modelov Ibiza a Arona so spaľovacími motormi na linku č. 3, čím uvoľnil linku č. 1 pre projekt „Electric Urban Car“. Dokončenie tejto prestavby je naplánované na tento rok, po čom začne predsériová výroba. Sériová výroba odštartuje v roku 2026, no spoločnosť zatiaľ neposkytla presnejšie informácie.

VW ID.2all | Zdroj: Volkswagen

Závod už prešiel viacerými úpravami – do karosárne bola inštalovaná výkonnejšia a efektívnejšia lisovacia linka a v lakovni začala fungovať prvá plne elektrická sušiareň farieb v celom koncerne Volkswagen. Spoločnosť tiež hlási pokrok v oblasti montáže batérií.

Elektrifikácia na všetkých úrovniach

Seat nehovorí len o výrobe, ale zdôrazňuje svoj celkový záväzok k elektrifikácii. Počet nabíjacích staníc v závodoch sa má do prvého kvartálu 2025 zdvojnásobiť na viac ako 250. Nabíjacia infraštruktúra na parkoviskách v okolí závodu v Martorelli sa má v priebehu roka zvýšiť na 140 bodov.

Mohlo by vás zaujímať: 

Tieto kroky súvisia s rastúcim počtom zamestnancov, ktorí prechádzajú na elektromobilitu – všetkých 450 manažérov Seat SA už jazdí na elektrických autách a spoločnosť sa snaží motivovať aj ďalších zamestnancov. Energia pre tieto vozidlá pochádza výhradne z obnoviteľných zdrojov a už tento rok sa má spustiť aj veľká solárna elektráreň.

Súvisiacie články

Nižšia výrobná prognóza

Podľa rozhovoru, ktorý poskytol šéf spoločností Seat a Cupra Wayne Griffiths, pomalší nástup elektromobility v Európe ovplyvní aj produkciu malých elektrických vozidiel. Okrem závodu v Martorelli, kde sa budú vyrábať Cupra Raval a VW ID.2, sa to týka aj závodu Volkswagen v Pamplone (Navarra), kde budú schádzať z liniek SUV modely VW ID.2 X a Škoda Epiq.

Cupra Raval | Zdroj: Cupra

Výrobné odhady na roky 2026 a 2027 sú výrazne nižšie, ako sa pôvodne plánovalo. Momentálne sa počíta s produkciou približne 300 000 kusov modelov ID.2 a Raval ročne, zatiaľ čo v Pamplone by sa malo vyrobiť 134 000 až 337 000 vozidiel ročne. Počas prvého roka sa očakáva nižší objem výroby, ktorý by sa v druhom roku mal zvýšiť.

Dlhodobý cieľ však zostáva nezmenený – Seat plánuje v Martorelli produkovať 500 000 elektromobilov ročne a v Pamplone 300 000. Sériová výroba modelov Cupra Raval a Škoda Epiq odštartuje v marci 2026, nasledovať bude VW ID.2 o niekoľko týždňov neskôr a napokon VW ID.2 X približne tri mesiace po ňom.

Podpora elektromobility v Španielsku

Španielsko v oblasti elektromobility zaostáva za zvyškom Európy, čo je pre Seat výzva nielen z hľadiska výroby, ale aj predaja. Wayne Griffiths pripomenul, že hoci v roku 2024 malo byť 25 % predaných vozidiel v Európe plne elektrických, realita je len polovičná. Situácia v Španielsku je ešte horšia – podiel predaných elektromobilov sotva prekročil 5 % a zatiaľ nevidieť známky zlepšenia.

Škoda Epiq | Zdroj: Škoda Auto

Aby Seat pomohol urýchliť prechod na elektrickú mobilitu, podpísal spolu so španielskou vládou, katalánskou vládou, vládou Valencie a regionálnou vládou Navarry dohodu “CASA SEAT Declaration for the Promotion of Electromobility in Spain”.

Cieľom tejto iniciatívy je:
• Podpora nákupu elektromobilov prostredníctvom dotácií
• Rozširovanie nabíjacej infraštruktúry
• Obnova vozového parku verejnej správy elektrickými vozidlami
• Aktívna komunikácia výhod elektromobility

Seat a koncern Volkswagen tak pokračujú v elektrifikácii svojich výrobných závodov aj v podpore širšieho prijatia elektromobilov na španielskom trhu, ktorý zatiaľ v tomto smere zaostáva za zvyškom Európy.

Náš tip
Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing: Ford vytiahol klenoty. Tieto modely bojujú o Váš hlas
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.