Volkswagen vydal oznámenie o servisnom zvolaní takmer 21 000 kusov svojich elektrických SUV ID.4. Ako dôvod uviedol chybný softvér batérie, ktorý by mohol bez varovania vozidlo kedykoľvek zastaviť na ceste. Týka sa to najmä vozidiel modelového roku 2021, ktoré boli vyrobené medzi 26. májom 2020 a 20. januárom 2022.
Automobilka uviedla, že prvýkrát dostala tieto správy z Európy o potenciálnom „probléme so softvérom“ s jej systémom správy vysokonapäťovej batérie už v júli 2021. Niektorí majitelia v USA tvrdili, že problém so softvérom batérie by mohol viesť až k zastaveniu vozidla.
Po analýze VW zistil, že programovanie softvéru môže spôsobiť resetovanie riadiaceho modulu vysokonapäťovej (HV) batérie alebo deaktiváciu pulzného meniča.
Potenciálny reset softvéru batérie by tak mohol spôsobiť stratu pohonu počas jazdy, čo by zvýšilo riziko havárie. VW však poznamenáva, že v dôsledku tohto problému zatiaľ neboli hlásené žiadne nehody a ani zranenia.
Nový softvér
Riešením by tak mohol byť nový softvér pre riadiacu jednotku vysokonapäťovej batérie a riadiacu jednotku pulzného meniča. Hoci VW práve začal zavádzať bezplatné aktualizácie softvéru pre obmedzený počet vlastníkov ID.4, oprava bude musieť prísť od predajcu, spomína sa v článku theverge.com. Majitelia ID.4 tak budú kontaktovaní ich predajcom do konca marca, aby si tak mohli naplánovať svoje stretnutia.
Zavedenie nového radu elektrických vozidiel VW bolo takmer od začiatku sužované softvérovými problémami. Majitelia ID.4 v USA už nahlasovali okrem iných problémov aj problémy súvisiace s informačným a zábavným systémom vozidla, jeho rôznymi ovládacími prvkami a integráciou smartfónu.
Softvérová stratégia
Spoločnosť sa tak odhodlala tento problém riešiť priamočiaro. Generálny riaditeľ VW Group Oliver Blume načrtol revidovanú softvérovú stratégiu na zasadnutí dozornej rady automobilky už minulý rok.
Spoločnosť Ford minulé leto stiahla až 49 000 vozidiel SUV Mustang Mach-E pre obavy, že bezpečnostná chyba môže spôsobiť nepojazdnosť vozidla. Toyota bZ4X zasa stiahli vtedy, keď sa zistilo, že uvoľnené skrutky náboja môžu spôsobiť uvoľnenie kolies počas jazdy. Tesla takto stiahla už desaťtisíce vozidiel a to naposledy kvôli chybným zadným svetlám. Ďalšie EV boli stiahli tiež z dôvodu rôznych softvérových chýb a iných menších problémov.