MojElektromobil

Tisíce zamestnancov Volkswagenu paralyzovali výrobu vo viacerých nemeckých továrňach, čím ukázali svoju silu a odhodlanie bojovať za spravodlivé pracovné podmienky. Štrajk zasiahne deväť tovární, vrátane tých, ktoré sú kľúčové pre výrobu elektromobilov. Je odpoveďou na plánované znižovanie miezd, masívne prepúšťanie a neistú budúcnosť jednej z najväčších automobiliek sveta. Na tému upozornil portál Electrek.

Neúspešné rokovania vyvrcholili štrajkom

Štrajky organizované odborovým zväzom IG Metall, ktorý zastupuje 120 tisíc zamestnancov Volkswagenu, prichádzajú po mesiacoch neúspešných rokovaní o kolektívnych zmluvách. Odbory obviňujú vedenie automobilky z eskalácie situácie.

„Volkswagen podpálil naše kolektívne zmluvy a namiesto hasenia hádže na plamene sudy s benzínom.“

Thorsten Groeger, hlavný vyjednávač IG Metall

Plánom automobilky je zastaviť prevádzku najmenej troch nemeckých tovární a zníženie platov o 10 percent. To by znamenalo historicky prvé zatváranie nemeckých tovární Volkswagenu od jeho vzniku v roku 1937. Štrajky sú zatiaľ krátkodobé a zastavili prevádzku tovární vo Wolfsburgu, Hannoveri, Emdene či Zwickau. Ak Volkswagen neustúpi, hrozí aj 24-hodinový štrajk. Údajne sa môže stať najtvrdším sporom o mzdy, aký kedy Volkswagen zažil.

Problémom čelí celý automobilový priemysel v Európe

Plány automobilky môžu. ohroziť existenčnú istotu mnohých zamestnancov, a to sa im samozrejme nepáči. Vážnosť situácie podčiarkuje štrajk v Zwickau, ktorý sa zameriava výlučne na výrobu elektromobilov. Spoločnosť sa snaží znížiť náklady, zefektívniť výrobné a vývojové procesy a reagovať sa na meniace podmienky na trhu elektromobilov.

Nemali by ste prehliadnuť:

Tento štrajk však nie je len problémom jednej automobilky. Celý európsky automobilový priemysel momentálne čelí tlaku znižovania nákladov, prechodu na elektromobilitu a najmä rastúcej konkurencii z Ázie. Budúcnosť Volkswagenu tak zostáva neistá, no zamestnanci v tom majú jasno – sú pripravení brániť svoje práva, aj keď to znamená zastavenie výroby v jednej z najdôležitejších firiem Nemecka.

Náš tip
Elektromobilita s Ivett: Čo je to rekuperácia, a ako dokáže predlžovať dojazd elektromobilu?
4. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+