Tisíce zamestnancov Volkswagenu paralyzovali výrobu vo viacerých nemeckých továrňach, čím ukázali svoju silu a odhodlanie bojovať za spravodlivé pracovné podmienky. Štrajk zasiahne deväť tovární, vrátane tých, ktoré sú kľúčové pre výrobu elektromobilov. Je odpoveďou na plánované znižovanie miezd, masívne prepúšťanie a neistú budúcnosť jednej z najväčších automobiliek sveta. Na tému upozornil portál Electrek.
Neúspešné rokovania vyvrcholili štrajkom
Štrajky organizované odborovým zväzom IG Metall, ktorý zastupuje 120 tisíc zamestnancov Volkswagenu, prichádzajú po mesiacoch neúspešných rokovaní o kolektívnych zmluvách. Odbory obviňujú vedenie automobilky z eskalácie situácie.
„Volkswagen podpálil naše kolektívne zmluvy a namiesto hasenia hádže na plamene sudy s benzínom.“
Thorsten Groeger, hlavný vyjednávač IG Metall
Plánom automobilky je zastaviť prevádzku najmenej troch nemeckých tovární a zníženie platov o 10 percent. To by znamenalo historicky prvé zatváranie nemeckých tovární Volkswagenu od jeho vzniku v roku 1937. Štrajky sú zatiaľ krátkodobé a zastavili prevádzku tovární vo Wolfsburgu, Hannoveri, Emdene či Zwickau. Ak Volkswagen neustúpi, hrozí aj 24-hodinový štrajk. Údajne sa môže stať najtvrdším sporom o mzdy, aký kedy Volkswagen zažil.
Problémom čelí celý automobilový priemysel v Európe
Plány automobilky môžu. ohroziť existenčnú istotu mnohých zamestnancov, a to sa im samozrejme nepáči. Vážnosť situácie podčiarkuje štrajk v Zwickau, ktorý sa zameriava výlučne na výrobu elektromobilov. Spoločnosť sa snaží znížiť náklady, zefektívniť výrobné a vývojové procesy a reagovať sa na meniace podmienky na trhu elektromobilov.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Za odporučenie Tesly môžete teraz získať kredit až 7500 eur
- Kia EV4: Vieme, kedy bude predstavená. Nachystajte si peňaženky
- Jaguar po rebrandingu odhalil prvý koncept „Copy Nothing“: Jaguar Type 00
Tento štrajk však nie je len problémom jednej automobilky. Celý európsky automobilový priemysel momentálne čelí tlaku znižovania nákladov, prechodu na elektromobilitu a najmä rastúcej konkurencii z Ázie. Budúcnosť Volkswagenu tak zostáva neistá, no zamestnanci v tom majú jasno – sú pripravení brániť svoje práva, aj keď to znamená zastavenie výroby v jednej z najdôležitejších firiem Nemecka.