Volkswagen predstavil svoj nový model Tayron, ktorý v aktuálnom portfóliu nahradí doterajší Tiguan Allspace. Prináša moderné technológie, viac priestoru a ďalšie novinky. Ide o druhé najväčšie SUV značky v Európe, ktoré zaujme svojím robustným dizajnom a pokročilým pohonom. Dostupný bude v rôznych motorových verziách, vrátane plug-in hybridného variantu s elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov.
Elektrický dojazd 100 km
Začneme hneď z pohľadu elektromobilistu tým najzaujímavejším. Vozidlo obsahuje akumulátor s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh, čo mu postačí na spomínaný dojazd viac ako 100 km. PHEV verzia Tayronu využíva kombináciu benzínového štvorvalcového motora 1.5 TSI a elektromotora. Systémový výkon vozidla je 150 kW (204 koní). Špičkový výkon je však na úrovni rovných 200 kW (272 koní).
S plne nabitou batériou a plne natankovaný dokáže prejsť až 850 kilometrov a výhodou je aj možnosť rýchleho DC nabíjania s výkonom 50 kW, ktoré sa v poslednom čase dostáva do plug-in hybridov čoraz častejšie. Poteší aj palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, čo stále nie je pri PHEV štandardom a aj v roku 2024 sa stretávame aj s menej výkonnými palubnými nabíjačkami.
Volkswagen Tayron je druhým najväčším SUV v ponuke výrobcu
Vozidlo je dlhé 4770 mm a jeho rázvor je 2791 mm. To znamená, že na nedostatok priestoru vnútri sa pasažieri určite sťažovať nebudú. Jednou z hlavných výhod nového modelu je práve jeho priestrannosť. Päťmiestna verzia ponúka batožinový priestor s kapacitou 405 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel rozšíri na 1915 litrov.
7-miestna verzia pri plug-in hybridnom pohone chýba. Čo však nechýba, je digitálny kokpit, dotykový displej s uhlopriečkou 32 centimetrov, pričom vo vyšších verziách má uhlopriečku až 38 centimetrov (15 palcov).
Nemali by ste prehliadnuť:
- Padlo oficiálne rozhodnutie. Špeciálne clá na čínske elektromobily vstúpia do platnosti v novembri
- V Paríži trojnásobne dvíhajú poplatky pre SUV. Zabudli však vyčleniť elektromobily
- Tesla znížila ceny. Prišla aj nová verzia s dojazdom vyše 700 kilometrov
Volkswagen Tayron okrem toho disponuje najnovšou generáciou asistenčných systémov, vrátane adaptívneho tempomatu, asistentov pre rozpoznávanie chodcov a cúvacou kamerou. K dispozícii je aj hlasový asistent s umelou inteligenciou. Už základná výbava je pomerne bohatá, no zaujímavá je aj tá príplatková.
Bohatá základná aj doplnková výbava
Napríklad nové adaptívne tlmiče pruženia DCC Pro s dvoma regulačnými ventilmi či svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix s interaktívnymi osvetľovacími funkciami určite stoja za pozornosť. A za pozornosť stojí aj výklopné posuvné panoramatické strešné okno či zvukový systém Harman Kardon s výkonom 700 W. Za príplatok sú aj elektrické masážne a ventilované kožené sedadlá ergoActive Plus.
Predpredaj na Slovensku bude spustený v priebehu novembra, oficiálna cena zatiaľ stanovená nebola, no predpokladaná cena je 39 990 eur v základe.
Konkurencia
V roku 2024 je na trhu množstvo schopných plug-in hybridov, v ponuke má takéto modely každá automobilka. Spomenúť môžeme napríklad Kiu Sorento, ktorá má však menší akumulátor a chýbajúce DC nabíjanie. Ďalej tu máme Hyundai Santa Fe, avšak Volkswagen opäť vyhráva kapacitou batérie a nabíjaním. DC nabíjanie majú aj plug-in hybridy od Mercedes-Benz, no tie sú už podstatne drahšie.