Spolu s veľkým tlakom koncernu Volkswagen na elektrické vozidlá prichádza aj tlak na autonómne funkcie jazdy. Automobilový gigant tak začína testovať vozidlá vybavené autonómnymi funkciami 4. úrovne (označované aj L4 alebo “Level 4”) na verejných komunikáciách v Hamburgu.
Volkswagen hovorí, že je to prvýkrát, čo testuje túto úroveň samoriadenia na verejných komunikáciách. 5 vozidiel e-Golf bolo vybavených 7 radarmi, 11 laserovými skenermi a 14 kamerami, ktorými monitorujú stav vozovky a prítomnosť chodcov, cyklistov, okoloidúcich vozidiel a iných prekážok.
“V Hamburgu sa v súčasnosti buduje 9-kilometrový digitálny testovací okruh pre automatizované riadenie. Okruh bude pripravený v roku 2020. Mesto Hamburg takisto ide s dobou modernizuje svetelnú signalizáciu po meste s komponentmi pre komunikáciu s automobilmi. Komunikácia medzi vozidlom a infraštruktúrou (V2I – vehicle to infrastructure). Volkswagen a mesto Hamburg tak robia významné kroky k ďalšej optimalizácii toku dopravy prostredníctvom digitalizácie a plnohodnotnej implementácie automatizovanej jazdy v meste.”
Spoločnosť je zatiaľ opatrná pri odhaľovaní termínov o samojazdiacich schopnostiach svojich vozidiel. Náklady na potrebný hardvér sa síce znižujú, avšak torcovia zákonov a regulácii sa v tejto oblasti vôbec neponáhľajú.