MojElektromobil

Nedávny prieskum nemeckého trhu hovorí, že domácim automobilkám sa darí pomerne výrazne. Najmä Volkswagen group má veľmi silné zastúpenie v TOP 10 najpredávanejších elektromobilov v krajine. Firma však momentálne prechádza ťažkým obdobím, pretože sa rozhodla zatvoriť niektoré továrne. Zamestnanci sa búria a boli sme už aj svedkami štrajku. Momentálne je situácia pokojnejšia, no problémy vyriešené nie sú ani zďaleka.

Zatváranie tovární a nespokojnosť zamestnancov Volkswagenu

Na prípadné zatváranie továrni už reaguje ja Čína. Tamojšie automobilky doslova číhajú ako supy a sú pripravené v továrňach spustiť výrobu svojich vlastných elektromobilov. Tento krok je pomerne logický, vzhľadom na vysoké clá na modely vyrobené v Číne a dovezené do Európy. Automobilky hľadajú vhodnú pôdu na výstavbu svojich vlastných tovární priamo v Európe, čím by sa clám vyhli. Napríklad BYD bude svoje elektromobily vyrábať u našich južných susedov – v Maďarsku.

2024 vw id7 combi test

Čína chce v elektromobilite expandovať, no situácia je pomerne zložitá. Západný svet totiž na tieto elektromobily uvaľuje mastné clá, čím sa ich cena zvyšuje. A to znižuje ich konkurencieschopnosť. Na druhú stranu, vozidlá sú mimoriadne lacné na domácom trhu. Práve Volkswagen je jednou zo spoločností, ktorej vývoj čínske automobilky sledujú, pretože prechádza krízou.

Viac o problémoch Volkswagenu, o ktorých sme informovali:

V hre je napríklad továreň v Osnabrücku

Jeden zo zdrojov tvrdí, že spoločnosť bude otvorená predaju továrne v Osnabrücku čínskemu kupcovi po tom, čo v roku 2027 definitívne zatvorí svoje brány. Stephan Soldanski, zástupca odborov v tejto továrni povedal, že odborári zamestnaní v továrni nebudú mať nič proti výrobe vozidiel v rámci spoločného podniku Volkswagenu a Číny. Avšak podmienkou je, aby malo vyrobené vozidlo logo Volkswagenu. Vylúčené teda nie je ani rebrandovanie nejakého už existujúceho čínskeho modelu.

„Čína zaviedla sériu otváracích opatrení s cieľom vytvoriť nové obchodné príležitosti pre zahraničné spoločnosti. Dúfame, že aj nemecká strana zachová otvorenú myseľ a poskytne čínskym firmám spravodlivé a nediskriminačné podnikateľské prostredie na investovanie,“ povedal hovorca čínskeho ministerstva.

Tento krok však nie je len o prevzatí jednej či dvoch tovární. Čínsky trh s elektromobilmi expanduje vo veľkom a určite je za tým aj mocenská hra tamojších automobiliek, ktoré sa budú snažiť preraziť na všetkých svetových trhoch. Niektoré automobilky sa už pomaly dostávajú do menších európskych krajín a začnú s výrobou tam, no továreň v Nemecku by mohla byť práve kľúčovou pre ďalších rozmach. Naopak, pre Volkswagen môže ísť o šancu využiť prebytočnú kapacitu s opodstatnenou výhovorkou.

Náš tip
Ako ovplyvňuje dojazd a efektivitu elektromobilov chladné počasie? Odpovedá nová štúdia
20. januára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+