Čínske automobilky si brúsia zuby na továrne Volkswagenu, ktoré by sa mohli zatvárať

Volkswagen

Nedávny prieskum nemeckého trhu hovorí, že domácim automobilkám sa darí pomerne výrazne. Najmä Volkswagen group má veľmi silné zastúpenie v TOP 10 najpredávanejších elektromobilov v krajine. Firma však momentálne prechádza ťažkým obdobím, pretože sa rozhodla zatvoriť niektoré továrne. Zamestnanci sa búria a boli sme už aj svedkami štrajku. Momentálne je situácia pokojnejšia, no problémy vyriešené nie sú ani zďaleka.

Zatváranie tovární a nespokojnosť zamestnancov Volkswagenu

Na prípadné zatváranie továrni už reaguje ja Čína. Tamojšie automobilky doslova číhajú ako supy a sú pripravené v továrňach spustiť výrobu svojich vlastných elektromobilov. Tento krok je pomerne logický, vzhľadom na vysoké clá na modely vyrobené v Číne a dovezené do Európy. Automobilky hľadajú vhodnú pôdu na výstavbu svojich vlastných tovární priamo v Európe, čím by sa clám vyhli. Napríklad BYD bude svoje elektromobily vyrábať u našich južných susedov – v Maďarsku.

Čína chce v elektromobilite expandovať, no situácia je pomerne zložitá. Západný svet totiž na tieto elektromobily uvaľuje mastné clá, čím sa ich cena zvyšuje. A to znižuje ich konkurencieschopnosť. Na druhú stranu, vozidlá sú mimoriadne lacné na domácom trhu. Práve Volkswagen je jednou zo spoločností, ktorej vývoj čínske automobilky sledujú, pretože prechádza krízou.

Súvisiacie články

Viac o problémoch Volkswagenu, o ktorých sme informovali:

V hre je napríklad továreň v Osnabrücku

Jeden zo zdrojov tvrdí, že spoločnosť bude otvorená predaju továrne v Osnabrücku čínskemu kupcovi po tom, čo v roku 2027 definitívne zatvorí svoje brány. Stephan Soldanski, zástupca odborov v tejto továrni povedal, že odborári zamestnaní v továrni nebudú mať nič proti výrobe vozidiel v rámci spoločného podniku Volkswagenu a Číny. Avšak podmienkou je, aby malo vyrobené vozidlo logo Volkswagenu. Vylúčené teda nie je ani rebrandovanie nejakého už existujúceho čínskeho modelu.

„Čína zaviedla sériu otváracích opatrení s cieľom vytvoriť nové obchodné príležitosti pre zahraničné spoločnosti. Dúfame, že aj nemecká strana zachová otvorenú myseľ a poskytne čínskym firmám spravodlivé a nediskriminačné podnikateľské prostredie na investovanie,“ povedal hovorca čínskeho ministerstva.

Tento krok však nie je len o prevzatí jednej či dvoch tovární. Čínsky trh s elektromobilmi expanduje vo veľkom a určite je za tým aj mocenská hra tamojších automobiliek, ktoré sa budú snažiť preraziť na všetkých svetových trhoch. Niektoré automobilky sa už pomaly dostávajú do menších európskych krajín a začnú s výrobou tam, no továreň v Nemecku by mohla byť práve kľúčovou pre ďalších rozmach. Naopak, pre Volkswagen môže ísť o šancu využiť prebytočnú kapacitu s opodstatnenou výhovorkou.

Náš tip
Ako ovplyvňuje dojazd a efektivitu elektromobilov chladné počasie? Odpovedá nová štúdia
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.