Volkswagen má naozaj náročné obdobie. Zamestnanci sa búria, predajom sa nedarí podľa predstáv a v hre je aj zatváranie tovární. Navyše, teraz čelí ďalšiemu veľkému problému. Veľký únik údajov odhalil osobné údaje takmer 800 tisíc majiteľov elektromobilov v Európe a iných častiach sveta. Na tému upozornil portál Computing.
Bezpečnostné diery a údaje dostupné niekoľko mesiacov
Bezpečnostné diery objavil anonymný hacker, ktorý to oznámil združeniu pre kybernetickú bezpečnosť – Chaos Computer Club (CCC). Kompromitované údaje boli uložené na nechránenom a nesprávne nakonfigurovanom cloudovom serveri. Exponované údaje zostali online dostupné po dobu niekoľkých mesiacov a zahŕňali e-mailové adresy, telefónne čísla, adresy bydliska majiteľov značiek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda. Tieto údaje dokonca obsahovali aj informácie o tom, kedy používatelia svoje elektromobily používali a kedy autá stáli.
V prípade 460 000 vozidiel boli dokonca údaje mimoriadne presné, s presnosťou na niekoľko desiatok centimetrov (Volkswagen a Seat). V prípade vozidiel Audi a Škoda boli tieto údaje s presnosťou do 10 kilometrov. Tento únik údajov sa dotkol širokého spektra používateľov, vrátane nemeckých politikov a dokonca aj zamestnancov spravodajských služieb. Kompromitovaný bol aj elektrický vozový park hamburskej polície.
Únik dát potvrdil aj Volkswagen
Únik dát potvrdil aj samotný koncern vo svojom vyhlásení. Zároveň dodal, že chyba bola odstránená a v súbore neboli zahrnuté žiadne platobné údaje zákazníkov a ani prihlasovacie údaje. Taktiež uvádza, že prístup k týmto informáciám si vyžaduje obídenie viacerých bezpečnostných mechanizmov, čo si vyžaduje vysokú odbornosť a veľa času.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Mercedes-Benz ukázal pripravovanú dodávku na novej platforme. Zaujme najmä dojazdom
- Ktoré rodinné elektromobily nás zaujali v roku 2024? Redaktori MôjElektromobil.sk našli svojich favoritov
- Integrácia elektromobilov do elektrickej siete prináša zaujímavé výsledky. Majitelia môžu ušetriť nemalé peniaze
Automobilový sektor už dlhšiu dobu dodržiava prísne štandardy kybernetickej bezpečnosti a okrem toho mnohé automobilky (vrátane Volkswagenu) začali integrovať aj hardvér kybernetickej bezpečnosti priamo do vozidiel. Ide napríklad o špecializované čipy, ktoré fungujú ako sieťové prepínače, z ktorých niektorú sú vybavené bránami firewall na blokovanie škodlivej prevádzky. Ale aj napriek týmto opatreniam poukazuje najnovší únik na zraniteľné miesta spojené s ukladaním a spracovaním údajov v cloude.