Volkswagen ID.5 je kupé vyrobené na základe SUV ID.4. Skosená strecha mu poskytne lepšiu aerodynamiku a vyšší dojazd. V Nemecku sa už začala výroba.
Volkswagen ID.5 vo výrobe
ID.5 prichádza po uvedení hatchbacku ID.3 a SUV ID.4. Manažér VW Ralf Brandstätter potvrdil, že toto SUV kupé sa bude sériovo vyrábať vo fabrike vo Zwickau a na trh príde v druhej polovici roka 2021. Začali sa už vyrábať prevýrobné prototypy.
Parametre nie sú potvrdené, no sú prakticky už teraz definované platformou MEB. Model by mal dostať batériu o kapacite 77 kWh, elektromotor na zadnej náprave s výkonom 150 kW.
Pravdepodobne príde na trh aj 4×4 verizia modelu ID.5 pod názvom GTX. Tá má dostať ďalší motor na prednej náprave s výkonom 75 kW, čo systémový výkon vozidla dostane na celkových 225 kW.
ID.5 bude rozmerovo takmer identické s ID.4 (4,58 metra). Pár centimetrov navyše do dĺžky môže spôsobiť práve skosená línia strechy. Skosená strecha samozrejme uberie na praktickosti, ale má aj výhodu. Okrem športovému dizajnu bude mať lepšiu aerodynamiku a vďaka tomu vyšší dojazd. Mal by dosiahnuť minimálne 522 km (WLTP).
Es ist offiziell: Auf den #VWID3 & #VWID4 folgt der #VWID5! Wie #VW-Markenchef Ralf Brandstätter heute im Gespräch mit @WN_Wolfsburg bekanntgab, wird das Coupé-SUV bei uns in #Zwickau gebaut. Markteinführung: 2. Halbjahr 2021! Die ersten Vorserien laufen bereits… 🚗#emobility pic.twitter.com/c9W5hxnE7E
— vwsachsen_de (@vwsachsen_de) February 11, 2021
Nebude globálnym vozidlom
SUV kupé ID.5 sa nebude predávať mimo európskych trhov. Ide tak o rozdiel oproti svojmu bratovi ID.4, ktorý je k dispozícii aj v Ázii a Severnej Amerike. Povedal to šéf rozvoja VW Thomas Ulbrich pre nemecké médiá v novembri minulého roka.
ID.4 sa bude ponúkať so 77 kWh batériou a tiež 52 kWh batériou. Verzia s menšou batériou bude mať nižší výkon 125 kW bude mať zaujímavú cenovku – pod 30 000 eur. Nie je jasné, či aj ID.5 bude v takejto konfigurácii.