Voltswagen. Nešťastný prvoaprílový žart, na ktorý bude Volkswagen ešte pekne dlho spomínať. Z toho, čo mala byť nevinná zábava na pritiahnutie pozornosti sa veľmi rýchlo vykľul vážny problém. Téme sa venuje portál Motor1.
Začalo to veľmi jednoducho. Nemecký koncern ohlásil, že pristúpi k ráznej zmene celkovej stratégie, v rámci ktorej sa rovno premenuje na Voltswagen. Malo ísť o jasný symbol, že odteraz je ako budúcnosť vlastne vnímaná výhradne elektromobilita.
Vtip, ktorý sa skomplikoval
Problém bol v tom, že toto vyhlásenie získané z “uniknutej” tlačovej správy nebolo založené na pravde. Malo ísť o vtip, no celé sa to značne skomplikovalo. Pripravená tlačová správa sa do obehu dostala ešte niekoľko dní pred samotným 1. aprílom.
Správa bola urýchlene stiahnutá, no namiesto toho, aby zástupcovia automobilky na situáciu reagovali tým, že by vec poriadne vysvetlili, rozhodli sa posunúť to ešte o kúsok ďalej.
Deň po “úniku” informácií o premenovaní boli zmenené logá, upravené názvy na sociálnych sieťach a dokonca bola už oficiálne zverejnená tlačová správa, ktorá všetko potvrdzovala a obsahovala aj potvrdzujúce slová šéfa amerického zastúpenia Volkswagen Scotta Keogha. Automobilka všetko potvrdzovala aj v odpovediach pre médiá.
Tesne pred 1. aprílom prišla náhla zmena. Volkswagen začal hlásiť, že žiadne takáto premenovanie sa nakoniec nekoná a celý humbuk bol vytvorený len preto, aby sa do pozornosti dostali aktivity v oblasti elektromobility. Škoda už ale bola napáchaná, hoci si to vtedy ešte nikto nemusel uvedomovať.
Vážna dohra
Bez ohľadu na to, či išlo o účelovú reklamnú kampaň s podozrivým načasovaním alebo nešťastný vtip, vymklo sa to z pod kontroly. Akcie koncernu Volkswagen v reakcii na ošiaľ stúpli o 12,5%, čo okamžite pritiahlo pozornosť Americkej komisie pre cenné papiere a burzy (SEC). Začalo vyšetrovanie.
Volkswagen na seba chcel pritiahnuť pozornosť, a to sa skutočne podarilo. Akurát, že chcel pozornosť verejnosti a dočkal sa aj pozornosti regulačných orgánov, ktoré teraz preverujú, či celá kampaň neprekročila rozumné hranice a nedošlo k manipulácii s trhom. Akú vážnu dohru bude mať tento žartík zatiaľ nie je známe, no vo Volkswagene sa teraz smeje asi málokto.