Vyzerá to tak, že Volvo sa chce intenzívnejšie venovať technológiám z oblasti autonómnej jazdy. Tomuto segmentu sa pozornosť venuje už dlhší čas, a to zo strany prakticky každej väčšej automobilky. Výrobcovia sa priam predbiehajú v tom, kto na trh dostane vozidlo s pokročilejšími možnosťami autonómnej jazdy.
Nedávno v tom úspech dosiahol Mercedes-Benz, ktorý získa povolenie na komerčnú prevádzku automatického parkovacieho systému, ktorý z technického pohľadu spadá pod štvrtú úroveň autonómnej jazdy. Potenciál je tu skutočne obrovský, preto sa na vývoj a postupné rozširovanie možností autonómnej jazdy vynakladajú nemalé finančné prostriedky. Koncern Volkswagen už napríklad prezentoval svoju myšlienku, že režim autonómnej jazdy by mohol byť ponúkaný vo forme dočasného predplatného, napríklad na konkrétny počet kilometrov, čo by generovalo značné príjmy.
Svoju konkurencieschopnosť si chce udržať každý väčší hráč a Volvo zjavne nie je žiadnou výnimkou. Ako informovala agentúra Reuters, švédska automobilka koncom roka 2022 získala 100 %-ný podiel v spoločnosti Zenseact, ktorá je zameraná na hardvérové a softvérové riešenia z oblasti autonómnej jazdy.
V sprievodnej tlačovej správe Volvo uvádza, že si od tohto kroku sľubuje hlavne strategické posilnenie v oblasti softvéru pre svoje budúce vozidlá. Zenseact bude aj po akvizícii tradičnou dcérskou spoločnosťou Volva, no navonok bude fungovať samostatne. Zenseact a Volvo už úzko spolupracovali na technológii autonómnej jazdy pre elektromobily Polestar 3 a Volvo EX90.