MojElektromobil

Medzi automobilky, ktoré v ostatných týždňoch oznámili investície do výroby elektromobilov sa po Forde či General Motors pridáva aj Volvo. Švédska značka do svojho výrobného závodu Torslanda plánuje v najbližších rokoch investovať približne 957 miliónov eur.

Finančné prostriedky budú použité na potrebné úpravy výrobného závodu tak, aby bol plne pripravený na produkciu novej generácie elektromobilov. V tejto súvislosti sa spomína zavedenie nových výrobných procesov a technológií.

Ako upozornil portál Business Insider, Volvo bude vo svojej fabrike využívať rovnaký technologický postup ako Tesla. Konkrétne ide o takzvaný proces “megaliatia”. Práve Tesla bola priekopníkom v zvyšovaní efektivity výroby vozidiel s využitím megaliatia. V skratke ide o to, že karoséria sa odlieva po väčších častiach, vďaka čomu sa znižuje počet potrebných spojov, zvyšuje jej tuhosť, ako aj urýchľuje výroba.

Štandardne sa karoséria auta spája z veľkého množstva dielov. Napríklad v bratislavskom Volkswagene sa vozidlá malých mestských vozidiel zvárajú z niekoľkých desiatok kusov a časti karosérie veľkých SUV sa spájajú najmä nitovaním. Tesla sa chce práve týchto malých krokov zbaviť a nahrádza ich odlievaním jednotných kusov.

Túto metódu Tesla už dlhodobo využíva pri výrobe elektromobilu Tesla Model Y. Po modernizácii svojho výrobného závodu ju bude využívať aj Volvo, ktoré už teraz uvádza, že inovatívny výrobný proces odstráni potrebu samostatnej výroby asi 100 rôznych dielov. Tie budú po novom odlievané priamo v rámci nových foriem.

Čas potrebný na skompletizovanie základnej hliníkovej konštrukcie sa súčasne skráti až o 75%, pričom by sa mala znížiť aj celková váha konštrukcie, čo sa vraj pocítime aj na dojazde novej generácie elektromobilov.

Foto: Volvo
Náš tip
Na Slovensku máme cez 1000 nabíjacích bodov pre elektromobily. Nesmieme zaspať
11. februára 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+