Automobilka Volvo, vo všeobecnosti známa svojimi bezpečnými rodinnými autami, vstupuje do segmentu MPV s novinkou – modelom EM90. Tento krok predstavuje pre značku novú éru, keďže sa doteraz zameriavalo skôr na iné typy vozidiel. Čo model prinesie zhrnul portál Autoexpress.
Model EM90 je tretím elektromobilom s označením ‘E’ od Volvo, nasledujúc po modeloch EX90 a EX30. Napriek tomu, že vstupuje do nového segmentu, EM90 si zachováva typické dizajnové prvky charakteristické pre Volvo. Na rozdiel od bežných sedemmiestnych MPV, ako sú Ford S-Max a Volkswagen Sharan, EM90 ponúka šesť sedadiel s luxusnými kreslami v zadnej a strednej časti. Tým sa radí skôr k modelom ako nový Lexus LM, hoci ten používa spaľovací motor. Elektrickú alternatívu tak najviac pripomína elektrický Volkswagen ID. Buzz.
Elektromobil meria na dĺžku 5,206 mm, na šírku 2,024 mm a na výšku 1,859 mm. S rázvorom kolies 3,205 mm je veľkosťou porovnateľné s modelom Range Rover s dlhým rázvorom. Váži 2,763 kg bez nákladu a posádky, pričom veľkú časť váhy pridáva batéria.
Volvo opisuje EM90 ako model, ktorý prináša “nový štandard do segmentu MPV“. Vozidlo využíva dizajnové prvky modelov EX90 a EX30, najmä v prednej časti s pixelizovaným prevedením svetlometov v štýle “Thorovho kladiva”. Zaujímavosťou sú osvetlené logo Volvo a rozdelené A-stĺpiky pre lepšiu viditeľnosť. Posuvné bočné dvere a charakteristická žraločia plutva na oknách dodávajú vozidlu výnimočný vzhľad.
- Cena batérií pre elektromobily naďalej klesá, dostala sa na historické minimum
Cena batérií naďalej klesá, dostala sa na historické minimum. Dôvodom je pokles cien surovín a…
Poteší aj vyšší dojazd
O aerodynamike EM90 Volvo neposkytlo presné údaje, avšak s ohľadom na jeho veľkosť a tvar sa predpokladá, že nebude najefektívnejší. Napriek tomu má poskytnúť dojazd až 730 km na jedno nabitie podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC.
EM90 poháňa 116 kWh batéria s jedným motorom na zadnej náprave. Ten poskytuje výkon 272 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. Interiér zahŕňa 15,4-palcový dotykový displej a ďalší 15,6-palcový displej pre zadných pasažierov, oba kompatibilné s množstvom aplikácií. Čerešničkou na torte je podpora obojsmerného nabíjania, ktorým môžete nabiť iné vozidlo z batérie EM90-tky.
Podľa dostupných informácií sa vozidlo má dostať do predaja najskôr v Číne. Tam sa začína predávať s cenovkou v prepočte 106 000 €. Skúsenosti nám však hovoria o tom, že na čínskom trhu sa vozidlá predávajú lacnejšie ako u nás.