Volvo spustilo poriadnu modelovú ofenzívu a najmenšie elektromobily v ponuke postupne dopĺňajú aj väčšie modely. Po nedávnom uvedení modelu Volvo EX90 na slovenský trh bola dnes odhalená aj vlajková loď, elektrický liftback Volvo ES90.
Z bočného pohľadu línia rozvíja pôvodný dizajn aktuálnej generácie Volvo S90. Už na prvý pohľad však upúta dlhý rázvor a kratší zadný previs. Tie dopĺňajú prvky nového dizajnového jazyka pre elektromobily Volvo, ktorý prinieslo najmenšie Volvo EX30.

Táto limuzína má na dĺžku rovných 5 metrov, pričom veľkorysý rázvor dosahuje až 3 102 mm. Pohotovostná hmotnosť sa v závislosti od verzie pohybuje medzi 2 366 až 2 553 kg.
Elektrické Volvo ES90: Batéria a dojazd
Základná jednomotorová verzia pracuje s batériou s kapacitou 92 kWh, ktorá ponúkne maximálny nabíjací výkon 300 kW. Obe dvojmotorové (4×4) verzie Volvo ES90 ponúknu akumulátor s nominálnou kapacitou 106 kWh a maximálny nabíjací výkon má dosahovať až 350 kW. Trojfázová palubná AC nabíjačka dosahuje výkon 11 kW.

Obe spomínané batérie zaručia pre Volvo ES90 dojazd 650 až 700 km a z 10 na 80 % SoC sa nabijú za 20 minút. Predohrev (alebo predchladenie) akumulátora je riešené automaticky cez zadanie nabíjacej stanice ako cieľa do navigácie. Kombinovaná spotreba podľa WLTP má dosiahnuť hodnoty 16.1 – 17.1 kWh / 100km.
K dispozícii budú dva typy pohonu: dvojmotorový pohon všetkých kolies a jednomotorový pohon zadných kolies. Základný model Single Motor bude mať výkon 245 kW (333 koní), zatiaľ čo verzia Twin Motor ponúkne až 330 kW (450 koní).

Najvýkonnejšia dvojmotorová verzia Volvo ES 90 AWD má poskytovať výkon až 500 kW (680 koní). Zrýchlenie z 0-100 km/h dosiahne za rovné 4 sekundy, maximálna rýchlosť všetkých modelov je obmedzená na 180 km/h.
Elektromobil Volvo ES90: Interiér a batožinový priestor
Interiér je skôr minimalistický, ako už býva zvykom. Rovnako tu nájdeme ergonomické sedadlá. Palubnej doske dominuje vertikálne orientovaný centrálny displej infotainmentu.

Na rozdiel od malého Volva EX30, ale rovnako ako v prípade EX90, pred vodičom si našiel miesto aj digitálny prístrojový štít a head-up displej. Ponuka farieb čalúnenia zhŕňa už obvykle zemité tóny.
Základné vyhotovenie prichádza na 20″ diskoch z ľahkých zliatin, v ponuke sú aj 21- a 22-palcové disky. Čo sa týka vonkajšieho lakovania, k dispozícii budú skôr neutrálnejšie farby. Odtiene od bielej, cez šedú až po čiernu dopĺňa piesková a dve elegantné tmavé farebné metalízy – bordová a tmavomodrá.

Batožinový priestor ponúkne objem 446 litrov, výhodou je väčší vstupný otvor do batožinového priestoru, keďže veko sa otvára aj so zadným sklom.
To priniesla zmena z karosérie sedan pri modeli S90 na tzv. liftback pri novinke ES90. Poteší aj možnosť ťahať príves až do hmotnosti 2 000 kilogramov.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Jazdili sme s novinkou Tesla Model Y Juniper. Pomôže jej facelift pre rok 2025 vrátiť sa na vrchol? | Prvé dojmy
- Nabíjanie elektromobilov na Slovensku: Aké novinky a prekvapenia priniesol rok 2024?
- Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing: Predstavenie kategórie Luxusný elektromobil
Volvo ES90: Cena, konkurencia a dostupnosť na Slovensku
Slovenská cena novinky zatiaľ nie je známa, no očakáva sa, že sa bude pohybovať približne okolo 100-tisíc eur, podobne ako pri modeli EX90. Jej presnú výšku sa dozvieme v lete tohto roka, prvé vozidlá prídu na Slovensko vo štvrtom kvartáli 2025.
Špecifikácie modelu ES90 ho radia na stranu prémiových sedanov vyššej strednej triedy na elektrický pohon. Konkurenciu tam zastupujú Mercedes-Benz EQE, BMW i5, Porsche Taycan, či Tesla Model S.