Len nedávno spoločnosť Volvo počas brífingu priniesla informácie, že pracuje na svojom prvom elektrickom minivane. Tentokrát zástupcovia spoločnosti informovali, že sa Volvo chystá 7. júna 2023 oficiálne predstaviť svoj najmenší a najlacnejší elektromobil, Volvo EX30. Ako uviedol portál electrek, model bude zameraný najmä na mladšie generácie, ktoré chce takýmto spôsobom pritiahnuť nielen k samotnej značke ale hlavne k elektromobilite.
Volvo EX30 sa snaží pritiahnuť mladšiu generáciu
Posledná prezentácia, ktorá ukazuje pokrok spoločnosti v elektrifikácii, odhalila okrem minivanu ešte ďalších 6 elektromobilov. Popri minivane a prémiovom modeli EX90 Excellence sa na snímke objavilo aj malé SUV, ku ktorému neboli dostupné takmer žiadne informácie. Volvo už prostredníctvom tlačovej správy potvrdilo, že svetová premiéra nového SUV prebehne 7. júna. V rovnaký dátum bude k dispozícii aj na objednávku alebo predobjednávku na vybraných trhoch. Okrem potvrdenia termínu sme sa dočkali aj krátkej “ochutnávky” vo forme propagačného videa.
Podľa jeho ďalších vyjadrení je veková skupina majiteľov Volva o niečo staršia, než by si spoločnosť predstavovala. Radi by preto pritiahli ku značke viac mladších záujemcov. Práve nové elektrické SUV by malo byť vstupnou bránou pre naplnenie tohto cieľa.
Najlacnejší elektromobil od Volva
Hoci nie sú o novom modely žiadne ďalšie podrobnosti, EX30 má zohrať s nižšou cenou rozhodujúcu úlohu pri rozširovaní značky. Odvážny vonkajší dizajn a štýl menšieho SUV, má zodpovedať preferenciám mladších zákazníkov. Okrem toho by cenovka mala byť nižšia ako 46 000 € a model by tak mohol byť s rôznymi kapacitami batérií dostatočne konkurencieschopný.
Malé SUV od Volva bude jazdiť na platforme SEA materskej spoločnosti Geely, ktorú bude využívať aj pripravovaný Polestar 4. Plánované dodávky nového modelu EX30 sú do Európy a Austrálie koncom roka 2023. Či sa dostane aj na americký trh zatiaľ známe nie je. Novinka sa v ponuke značky značky zaradí pod známu dvojicu C40 Recharge a XC40 Recharge.
Volvo sa snaží, aby do roku 2025 predstavovali 50 % objemu predaja práve elektromobily. Malé a cenovo dostupné SUV by malo túto víziu pomôcť napĺňať od samého začiatku jeho predaja.