Koniec roka 2019 pre firmy znamenal aj rôzne uzávierky a analýzy dosiahnutých výsledkov, či už finančných, predajných alebo produkčných. Teraz sa vďaka tomu postupne dozvedáme zaujímavé informácie z prostredia výrobcov elektromobilov a hybridov.
Po prehľade zámorských predajov elektromobilov Volkswagen e-Golf, aktuálne na rad prichádza automobilka Volvo, ktorá prezradila, ako sa jej v uplynulom roku darilo.
Za rok 2019 predala 705 452 vozidiel, čo pre automobilku znamená, že šiestykrát po sebe dosiahla predaje v rekordnom objeme. 700-tisícovú hranicu prekonala vôbec po prvýkrát vo svojej 93-ročnej histórii.
Volvo zároveň pozoruje rastúci trend v dopyte po plug-in hybridoch. Konkrétne bolo predaných 45 933 vozidiel tohto typu, pričom medziročne to predstavuje nárast o 22,9 %. V porovnaní s rokom 2017 dokonca predaje plug-inov narástli viac než dvojnásobne.
V začínajúcom roku automobilka posilní predaje plug-in hybridov. Podľa plánov by mali predstavovať až 20 % z celkového objemu vozidiel značky Volvo predaných za rok 2020.
Veľa si pritom sľubuje od svojej produktovej línie s prívlastkom “Recharge”, ktorá prináša možnosť siahnuť po alternatívnom pohone pri každom modeli Volvo. Od malého XC40 SUV až po vlajkovú ľoď XC90 SUV. Okrem toho je veľmi dôležitou aj informácia, že spustené budú predaje prvého elektromobilu tejto automobilky – modelu Volvo XC40 Recharge P8.