Už je to takmer rok, čo nám Volvo predstavilo svoj prvý elektromobil. Púšťa sa rovno do kategórie SUV, a to s modelom Volvo XC40 Recharge. Ponúknuť má dojazd 400 kilometrov v kombinácií s rýchlym nabíjaním do 150 kW. Jeho výroba bola oficiálne zahájená, informuje Electrek.
Automobilka Volvo prichádza s elektrifikovanými modelmi iba pozvoľne. Ich súčasná ponuka sa skladá iba výhradne s plug-in hybridných modelov. Jeden z nich, Volvo XC40 Twin Engine, sme už aj stihli otestovať. Na druhú stranu, sesterská automobilka Polestar už prvé elektrické modely vypustila do sveta. Volvo ale nakoniec nechce zaostávať a na plnohodnotných elektromobiloch pracuje aj vo svojich radoch.
Výroba začala v Belgicku
Približne pred rokom nám naplno odhalili elektrický model Volvo XC 40 Recharge. Teraz automobilka potvrdila spustenie výroby tohto modelu vo svojej belgickej fabrike. K zahájeniu produkcie povedal pár slov aj Javier Varela, ktorý má na starosti globálne výrobné operácie a kvalitu: „Dnešný deň je pre Volvo významný a rovnako tak aj pre všetkých zamestnancov tu v Gent. Ako pokračujeme s elektrifikáciou našej ponuky, fabrika Gent je skutočný priekopník pre našu globálnu výrobnú sieť,” informuje.
Z pohľadu parametrov ponúkne Volvo XC 40 Recharge batériu s kapacitou 78 kWh, ktorá bude postačovať pre dojazd podľa normy WLTP cez 400 kilometrov. O pohon sa postará dvojica elektromotorov s výkonom 150 kW (1 vpredu a 1 vzadu), kombinovaný výkon je teda 300 kW. Maximálny výkon nabíjania pri využitý rýchlonabíjacej stanice je 150 kW. V prípade AC nabíjačky, respektíve domáceho wallboxu, ide o výkon 11 kW. Maximálna rýchlosť je 180 km/h, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne už za 4,7 sekundy.
Automobilka tvrdí, že objem výroby plánovaný na tento rok je už predaný, avšak o aké čísla ide si nechala pre seba. Spustenie výroby je podľa oficiálnej správy veľkým krokom smerom k ambícii spoločnosti Volvo Cars znížiť svoju uhlíkovú stopu do roku 2025 o 40 percent. Ešte ten istý rok očakávajú, že až 50 percent z ich celosvetových predajov budú tvoriť plnoelektrické vozidlá a zvyšný podiel prevezmú hybridy.