MojElektromobil

Komerčné autobusy a nákladné vozidlá s vodíkovými palivovými článkami od firmy Ballard už prešli dokopy 30 miliónov kilometrov s vozidlami v Amerike, Európe aj Ázii.

Oznámila to spoločnosť Ballard Power System, najväčší svetový dodávateľ vodíkových pohonných modulov pre komerčné využitie. Postaralo sa o to konkrétne 2 000 nákladných ťahačov a 570 autobusov v 14 krajinách po svete.

Podľa kanadského výrobcu niektoré z týchto vozidiel sú v prevádzke už 8 rokov bez väčších porúch pohonného ústrojenstva.

Autobusy Irizar s vodíkovým pohonom Ballard
Vodíkové BRT autobusy (Bus rapid transit) vo francúzskom meste Pau

Minulý rok Ballard predstavil 8. generáciu modulov palivových článkov s názvom FCmove. Tento modul má obslúžiť trh vodíkových autobusov.

Výrobca Solaris Bus & Coach túto technológiu už aplikuje vo svojom modeli Urbino 12 Hydrogen.

Technológiu Ballard využíva aj výrobca Van Hool. Tieto autobusy prevádzkuje Flixbus na linke medzi nemeckým Kolínom a Wuppertalom. Prednedávnom sme vás informovali, že Flixbusu sa elektrické autobusy neosvedčili a rozhodli sa zaviesť viac autobusov s vodíkovým pohonom.

Vodíkový pohonný modul Ballard FCmove
Vodíkový pohonný modul Ballard FCmove

750-krát okolo Zeme na vodíku

Kumulovaný nájazd 30 miliónov kilometrov na vozidlách s pohonom Ballard zodpovedá približne 750-násobnému obvodu Zeme. V roku 2019 predstavovali produkty Ballard 93,7% trhu s komerčnými vodíkovými vozidlami.

Podporujete vodíkový pohon v komerčných vozidlách alebo celkovo v doprave? Alebo preferujete batériový pohonný systém? Dajte nám vedieť v komentároch.

2. februára 2020
Zdroj: Sustainable Bus

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+