V skratke:
- Do roku 2028 chce mať Volkswagen 70 elektrických modelov (pôvodný plán bol 50)
- Komplexný program na dekarbonizáciu koncernu Volkswagen
- Do roku 2050 chce byť automobilka absolútne bez CO2
- Radikálna zmena hlavne v súvislosti s ochranou klímy
Generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen, Herbert Diess povedal, že Volkswagen preberá zodpovednosť s ohľadom na kľúčové trendy a bude sa chcieť držať parížskej klimatickej dohody. V nasledujúcich rokoch bude automobilka systematicky zosúlaďovať výrobu tak, aby pri nej vznikalo čo najmenej CO2. Až kým sa dostane do bodu úplnej CO2 neutrality. Skupina Volkswagen stanovila míľniky vo všetkých oblastiach, ktoré sa majú dosiahnuť v nasledujúcich rokoch na ceste k úplnej dekarbonizácii do roku 2050.
Opatrenia sa riadia troma zásadami:
- udržateľné zníženie CO2
- prechod na obnoviteľné zdroje
- kompenzácia zostávajúcich emisií, ktorým sa nedá vyhnúť
Zníženie emisií a zameranie sa na elektromobily
Hlavným cieľom do roku 2025 je zníženie emisií o 30 % v celom životnom cykle automobilu v porovnaní s rokom 2015. Automobilka preto vsádza na elektrifikáciu vozidiel, do ktorých do roku 2023 investuje až 30 miliárd eur. V roku 2030 by mali elektromobily predstavovať 40 % z portfólia Volkswagenu. Koncern sa momentálne sústreďuje na svoj najnovší Audi e-tron a nasledovať by mal Porsche Taycan s doposiaľ najrýchlejším nabíjaním. Predobjednávky oboch modelov sú vyššie ako 20 tisíc kusov. Elektrifikácia sa samozrejme dotkne aj ďalších značiek koncernu, ako napríklad Seat či Škoda.
Výroba batérií je dôležitá
VW si na poli batérií vybral spoluprácu so spoločnosťami Samsung, LG Chem, SKI a CATL. Vzhľadom na zvyšujúci dopyt sa VW zaoberá aj možnosťou výroby vlastných batérií v Európe. Do roku 2025 by chcel VW znížiť aj emisie pri výrobe, a to až o 50 percent v porovnaní s rokom 2010.
Množstvo nových nabíjacích staníc
Spoločnosť plánuje využívať sieť rýchlonabíjačiek IONITY (spoločný podnik VW, BMW, Daimleru a Fordu) so 400 nabíjacími stanicami pri hlavných európskych cestách a diaľniciach. Takáto nabíjacia stanica bude k dispozícii každých 120 kilometrov. Okrem toho bude na parkoviskách zamestnancov vo všetkých prevádzkach 3 500 nabíjacích miest.
Názor redakcie
Aj keď sme pri akýchkoľvek vyjadreniach Volkswagenu na základe predošlých protichodných vyhlásení už dosť opatrní, tentokrát si myslíme, že je dôvod mu veriť. Celá skupina Volkswagen so svojimi značkami Audi, Porsche, Seat či Škoda sa hýbe smerom k elektromobilite.
Nový e-Golf už nie je iba auto do počtu pre splnenie emisných cieľov, ale konkurencieschopný elektromobil. Audi sa s novým e-tronom skutočne vyhralo. V priebehu nasledujúcich týždňov ho budeme mať možnosť otestovať aj v redakcii.
Behom roka by mohlo prísť plánované Porsche Taycan s 350kW rýchlonabíjaním a na pohľad výrazne lepšou aerodynamikou. Seat el-Born je už údajne na 95% hotový. A držme palce v realizácii svojich konceptov aj Škode.