MojElektromobil

Volkswagen momentálne čelí viacerým výzvam. Jeho najväčším aktuálnym problémom je štrajk zamestnancov, ktorý prebieha vo viacerých nemeckých továrňach. Viac informácií o tejto téme nájdete v článku Štrajk v nemeckých továrňach Volkswagenu: Boj o mzdy, pracovné miesta a budúcnosť automobilky.

Nemali by ste prehliadnuť:

Práve toto je pravdepodobne jedným z dôvodov, prečo koncern zvažuje presunúť výrobu svojho modelu ID.Buzz mimo Nemecka. Na tému upozornil portál Electrek. Zároveň neboli splnené výrobné ciele elektromobilu v továrni v Hannoveri, kde sa momentálne vyrába. Hovorí sa o tom, že kompletná výroba, prípadne jej časť, by sa mohla presunúť do továrne v poľskej Poznani.

Nenaplnené predajné ciele

Ciele automobilky boli pomerne smelé, keďže v roku 2024 chcela predať až 130 tisíc modelov ID.Buzz. V prvej polovici roka sa však predaje zastavili len na čísle 15 tisíc. Medzitým v Nemecku vstúpili zamestnanci do týždňového štrajku, čím sa montážne linky zastavili úplne. Volkswagen plánuje zatvoriť minimálne 3 továrne a prepustiť tisíce pracovníkov. Zároveň chce znížiť platy pre tých, ktorí zostanú, a to o 10 percent. Dôvodom je silná konkurencia z Ázie.

Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz

Electrive uvádza, že zatiaľ sa len o presunutí výroby hovorí a nič nebolo potvrdené. Hovorca Volkswagenu povedal, že v súčasnosti sa skúmajú rôzne scenáre (napríklad spomínané čiastočné alebo úplne presunutie výroby). Automobilka do továrne v Hannoveri počas tohto roka investovala nemalú sumu, aby bola schopná vyrábať aj ďalšie varianty ID.Buzz. Od konca júla sú modely ID.Buzz a T7 Multivan vyrábané na svojich vlastných linkách.

Náš tip
Nabíjanie elektromobilu v skratke: Čo všetko potrebujete vedieť?
9. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+