MojElektromobil

Volkswagen dnes ukázal novú funkciu svojho nového elektrického vozidla ID.3. Ide o inteligentné osvetlenie interiéru, vďaka ktorému môže auto komunikovať s vodičom.

Model VW ID.3 je unikátny tým, že je prvým elektrickým autom na novej platforme MEB spoločnosti Volkswagen, ktorá umožňuje hromadnú výrobu elektrických vozidiel celým portfóliom modelov. Automobilka využíva nový model aj na predstavenie ďalších „high-tech“ riešení.

koncept inteligentného ID.Light osvetlenia
Koncept inteligentného ID.Light osvetlenia (Zdroj: Volkswagen)

Jednou z týchto funkcií je koncept inteligentného “ID. Light“ osvetlenia. Systém sa napríklad rozsvieti na zeleno pre označenie plne nabitej batérie a na červeno na upozornenie brzdiaceho manévru.

„Hlasové ovládanie tohto automobilu nepočúva iba na váš hlas, ale komunikuje s pasažiermi aj vizuálne – vďaka úplne novému inteligentnému ID. Light. LED osvetlenie v palubnej doske prechádza cez celý kokpit a pomáha vodičovi podľa farby rozpoznať aktuálne nastavenia. Po nasadnutí ID. Light signalizuje, že režim jazdy je aktívny a či je vozidlo odomknuté alebo zamknuté. Zdôrazňuje signály asistentov a navigácie, brzdenia alebo prichádzajúce telefonáty. V spolupráci s navigáciou ID. Light znižuje stres pri jazde. Blikaním odporučí zmenu jazdného pruhu a môže tiež varovať vodiča, ak je jeho ID.3 v nesprávnom jazdnom pruhu. ID. Light tiež podporuje hlasové ovládanie – reaguje na hlasy rôznych pasažierov vo vozidle. Rozpoznáva, či hlasové ovládanie reaguje na vodiča alebo spolujazdca na prednom sedadle,“ opisuje systém Volkswagen.

Koncept ID.Light osvetlenie na komunikíciu s vodičom Koncept ID.Light osvetlenie na komunikíciu s vodičom

ID. Light

Hlavné výhody tohto elektromobilu sú 3 rôzne veľkosti batérií až do 77 kWh a s dojazdom 550 km (WLTP), nabíjací výkon do 125 kW. Cena je približne 30 000 eur za základnú verziu.

VW plánuje prvé dodávky ID.3 na leto 2020.

10. októbra 2019
Zdroj: Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+