Automobilka s predstavením Tesla Model S Plaid oznámila aj víziu, že najnovší model by mal dosahovať maximálnu rýchlosť až 322 km/h. Po viacerých aktualizáciách sa očakávania majiteľov naplnili a Tesla konečne dokáže dosiahnuť sľubovanú maximálku, podmienkou jej dosiahnutia však bude inštalácia nových karbón – keramických bŕzd. Téme sa venoval portál electrek.
Keď Tesla prvýkrát predstavila Model S Plaid, automobilka sľúbila maximálnu rýchlosť až 322 km/h. Pri prvom dodaní však vozidlo dokázalo dosiahnuť maximálnu rýchlosť „iba“ 262 km/h. To sa následne zmenilo vydaním Plaid Track Mode. Softvér bol špecializovaný na vyladenie ovládacích prvkov pre dosiahnutie maximálneho dostupného výkonu na trati. Tesla Model S Plaid je elektromobil najvyšším výkonom aký bol kedy uvedený na trh a s režimom Plaid Track sa posunula maximálna rýchlosť až na 282 km/h.
Limitom nebýva väčšinou maximálna rýchlosť vozidla
Aj napriek tomu, že Tesla dosiahla vysoké rýchlosti, ukázalo sa, že limitujúcim faktorom boli práve brzdy. Dá sa povedať, že brzdový systém je najdôležitejším systémom v každom vozidle. Bežné brzdy ale nie sú konštrukčne stavané na to, aby odolávali vysokému zaťaženiu a pri vysokých rýchlostiach sa ich efektívnosť pri brzdení rapídne znižuje.
Tesla preto nechcela odomknúť vyššie maximálne rýchlosti bez toho, aby elektromobily mali nainštalované väčšie a efektívnejšie pracujúce brzdy, ktoré by vozidlo po dosiahnutí rýchlosti 282 km/h bez problémov dokázali spomaliť prípadne okamžite zastaviť. Okrem toho minulý rok spoločnosť začala ponúkať modernizáciu bŕzd karbón – keramickou súpravou. Cena za súpravu sa pohybovala okolo 20 000 dolárov, no najnovší model S Plaid doteraz keramickými brzdami nedisponoval.
Jeden z majiteľov Tesly Model S Plaid prekonal maximálnu rýchlosť ešte minulý rok
Podľa dostupných informácií sa jednému z majiteľov ešte minulý rok podarilo odstrániť obmedzovač rýchlosti na modeli S Plaid a prekonal tak maximálnu rýchlosť 322 km/h. V skutočnosti bola dosiahnutá maximálna rýchlosť 348 km/h a to zrejme nebol maximálny limit, ktorý by vozidlo zvládlo. Vtedajšie podmienky a konečná brzdná dráha však nedovoľovali dosahovať väčšie rýchlosti a to aj napriek tomu, že vozidlo disponovalo športovými brzdami, ktoré však boli od iného výrobcu.
Model S Plaid dostane vlastné karbón – keramické brzdy
Čo sa týka karbón – keramickej súpravy, Tesla sa pravdepodobne rozhodla pre model S Plaid nainštalovať vlastné modernizované brzdy. Sebastian Vittel, ktorý je športovým jazdcom a s Teslou aj v minulosti často spolupracoval, zverejnil video v spolupráci s Tesla Belgium. Tí mu na test zapožičali model S Plaid, ktorý už disponoval modernizovanými keramickými brzdami.
Podľa slov pretekára vozidlo nemalo obmedzovač rýchlosti a niekoľkokrát dosiahol rýchlosť 350 km/h, čím prekonal doterajší rýchlostný rekord. Na okruhu CIRCUIT de BRESSE vo Francúzsku strávil testovaním celý deň. Ide o technicky náročný malý okruh, vhodný najmä pre menšie autá ako sú Caterham, Ariel Atom či Lotus. Zároveň ide o náročnú trať aj z pohľadu brzdenia. Najmä ak ide o ťažké vozidlo, akým Tesla na okruhu určite je.
Tesla Model S Plaid dosiahla na okruhu traťový rekord
Po niekoľkých kolách vytvoril s Teslou traťový rekord, pričom mala obuté bežné pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S s rozmerom 265/35 R21 vpredu a 295/30 R21 vzadu. Pneumatiky boli zároveň obuté na originálnych diskoch Tesla. Ako je možné na videu vidieť, zajazdiť jedno kolo za 1 minútu a 33 sekúnd, je absolútne niečo výnimočné. Obzvlášť keď ide o veľké a ťažké auto, akým Model S Plaid je. Okrem toho nie je špeciálne upravené, ani inak prispôsobené na trať.
Zo strany Tesly nás takýto výsledok neprekvapil, nakoľko už dlhšie sa spoločnosť pripravuje na predstavenie elektromotoru bez limitov. S plánovaným modelom Tesla Roadster chce dosahovať maximálne rýchlosti až 400+ km/h. Na tento model sa čaká už štyri roky a vzhľadom na technológiu využitú v modeli S Plaid, môže prísť predstavenie podľa všetkého už čoskoro.