Zamestnanec spoločnosti Apple, ktorý zomrel po tom, ako jeho Tesla narazila do betónovej bariéry, hral v čase nehody hru na svojom mobile.
Uviedla to Americká NTSB (Národná rada pre bezpečnosť dopravy v USA). Auto malo v čase nehody zapnutý Autopilot. Vozidlo vás však stále upozorňuje, aby ste sa plne venovali riadeniu. NTSB nariadilo spoločnosti Tesla, aby sprísnila svoj systém Autopilot.
Dlhé 2-ročné vyšetrovanie zisťovalo dôvod nehody, ktorá sa stala v marci roku 2018. Zistilo sa, že vozidlo vošlo do takzvanej “gore” zóny a neskôr narazilo do betónovej bariéry.
Po zrážke sa predok vozidla oddelil od zadnej časti, to následne spôsobilo zrážku dvoch ďalších vozidiel. Vodič, 38-ročný Walter Huang, bol následne odvezený do nemocnice, kde následne podľahol vážnym zraneniam. Ostatní vodiči prežili.
NTSB uviedla:
- Vodič vozidla Tesla nedával pozor na to, čo robí auto, kedže svoju pozornosť venoval hre na svojom telefóne
- Systém Autopilotu nebol v čase nehody schopný rozoznať nebezpečenstvo zrážky s bariérou
- Systém Autopilotu nedostatočne sleduje pozornosť vodiča
Aby sme si spresnili, čo dokáže systém Autopilot – dokáže polo-autonómne riadiť vozidlo, čo znamená menenie pruhov, zmenu rýchlosti a točenie volantu.
NTSB taktiež spomenula, že vodič ignoroval viaceré upozornenia vozidla. Kedže Tesla začne pripomínať, že máte mať ruky na volante a neskôr sa pridajú aj viaceré zvukové oznámenia, ak vodič nereaguje.
Taktiež dodali, že sledovanie pozornosti vodiča cez pohyb volantu nestačí a majú pridať aj iný spôsob kontroly vodiča.
Odporúčania
Na konci vyšetrovania taktiež nezabudli na pár odporúčaní, ako tento systém zlepšiť:
- Zdokonaliť systém detekcie zrážky o sledovanie prekážok ako napríklad betónové bariéry
- Sprístupniť Autopilot len tam, kde je šanca na podobné prípady oveľa nižšia
- Pridať ďalší spôsob kontroly vodiča pre vozidlá s podobnými systémami, ktorý dokáže rozoznať, či vodič naozaj dáva pozor na cestu alebo nie
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom