Ceny elektromobilov v Číne sú pre nás nepredstaviteľné. Kvalitatívne rovnaké modely by sme tam vedeli kúpiť pokojne aj za polovicu. Nízke ceny v kombinácii s dotáciami od čínskej vlády spôsobili, že Európa na ich dovoz uvalila dodatočné clá, ktoré sa šplhajú až do výšky takmer 40 percent. Viac informácií k tejto téme nájdete v článku Padlo oficiálne rozhodnutie. Špeciálne clá na čínske elektromobily vstúpia do platnosti v novembri.
Pohodlné zvezenie pre 6 osôb
Tento nový minivan je však lacný aj na čínske pomery. Wuling Hong Guang EV začína na cene 69 800 yuanov, čo je v prepočte len 9 000 eur. Vozidlo je vyrobené spoločným podnikom SAIC-GM-Wuling (SAIC je tiež jednou z automobiliek na ktoré EÚ uvalila nové clá) a v ponuke je s dvomi alebo tromi radmi sedadiel. Celkovo sa doň zmestí 5 alebo 6 osôb.
Už prvý pohľad na dizajn tohto elektromobilu môže naznačovať, že bude trochu nemotorný, no výrobca hovorí, že to tak vôbec nie je. Má údajne vynikajúcu stabilitu aj pri vysokých rýchlostiach a pri zmene jazdného pruhu. Svoju úlohu v tom určite zohráva aj batéria umiestnená v podlahe, čo zlepšuje stabilitu elektromobilu.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla znížila ceny. Prišla aj nová verzia s dojazdom vyše 700 kilometrov
- Zmena spôsobu účtovania rakúskych Superchargerov je len dočasná. Onedlho sa vráti platenie za kWh
- V Paríži trojnásobne dvíhajú poplatky pre SUV. Zabudli však vyčleniť elektromobily
Z dizajnu je však vidieť, že v tomto prípade išlo hlavne o to, aby bola cena čo najnižšia. Napríklad čierne oceľové kolesá bez akéhokoľvek krytu či veľmi jednoduchý celkový dizajn a ďalšie detaily tomu jednoznačne nasvedčujú. Vozidlo váži len 1270 kilogramov, čo je na elektromobil naozaj veľmi málo.
Minimálne prevádzkové náklady
Elektromotor s výkonom 101 koní tak bude pre tento elektromobil plne postačujúci. Akumulátor má kapacitu 32,6 kWh, ktorý by mal zabezpečiť dojazd 300 km na jedno nabitie. Dojazd bol testovaný metodikou CLTC, ktorá je pomerne optimistická, takže reálne číslo bude pravdepodobne o niečo nižšie. Čo sa týka nabíjania, tak z 30 na 80 % kapacity to trvá 30 minút. Zdroj však nabíjací výkon neuvádza.
Vzhľadom na tieto parametre je jasné, že nielen samotné auto je cenovo dostupné, ale aj jeho prevádzka bude mimoriadne lacná. Nižšia hmotnosť sa pozitívne prejaví aj na spotrebe, čo určite ocení nejeden majiteľ. Ako sme si už pri týchto zaujímavých a lacných modeloch zvykli, na európskych trhoch túto novinku s najväčšou pravdepodobnosťou neuvidíme.