Výrobcovia batérií pre elektrické vozidlá sa priam prebiehajú v tom, kto dokáže na trh dostať lepší produkt. Zameriavajú sa množstvo aspektov. Ideálom je kombinácia predlžovania dojazdu pri znižovaní hmotnosti a ceny. K tomu sa pridáva čoraz rýchlejšie nabíjanie a snaha o dosiahnutie čo najdlhšej životnosti.
Spoločnosť WeLion nedávno oznámila, že v druhom štvrťroku 2024 bude dodávať solid-state batérie s kapacitou 150 kWh automobilke NIO. Automobilka by mohla vďaka týmto batériám výrazne predĺžiť dojazd svojich elektromobilov a zvýšiť svoju konkurencieschopnosť na trhu.
Veľké plány v segmente batérií pre elektromobily už dlhší čas prezentuje Toyota. Vo svojej stratégií batériových technológií počíta s tým, že roku 2028 pripraví až štyri nové batérie.
Veľmi zaujímavá je napríklad batéria „High-Performance“, ktorá vraj dojazd elektromobilov dostane nad 1 000 kilometrov. Sústredí na sa vysoký výkon s využitím bipolárnych technológií a katódy s vysokým obsahom niklu. Pritom má platiť, že náklady na jej výrobu budú výrazne nižšie než v súčasnosti – takmer o 30 %.
1200 kilometrov od Xiaomi
Do boja sa zapája aj relatívny nováčik. Pri prezentácii elektromobilu Xiaomi SU7 sme sa dozvedeli, že novú generáciu batérií pre elektromobily pripravuje aj Xiaomi. Má ísť o takzvanú CTB (cell-to-body) batériu, čo v ľudskej reči znamená asi toľko, že batériový model je priamou súčasťou karosérie vozidla.
Xiaomi hlási dosiahnutie viacerých pokrokov. Napríklad účinnosťou integrácie batérie 77,8 %, čo má byť najvyššia hodnota spomedzi batérií CTB na svete, celkovým zlepšením výkonu o 24,4 % a znížením výšky o 17 mm.
Pre bežného človeka bude najzaujímavejšia informácia, že maximálna kapacita batérie je až 150 kWh a teoretický dojazd na nabitie CLTC presahuje 1200 km. Vyzerá to veľmi pozitívne, no netreba zabúdať, že ide o dojazd uvádzaný podľa čínskeho cyklu CLTC, ktorý je v porovnaní s globálnou testovacou metodikou WLTP “prívetivejší”.