Nováčik na elektromobilovom poli sľubuje batérie pre 1200-kilometrový dojazd

Zdroj: OpenAccessGovernment

Výrobcovia batérií pre elektrické vozidlá sa priam prebiehajú v tom, kto dokáže na trh dostať lepší produkt. Zameriavajú sa množstvo aspektov. Ideálom je kombinácia predlžovania dojazdu pri znižovaní hmotnosti a ceny. K tomu sa pridáva čoraz rýchlejšie nabíjanie a snaha o dosiahnutie čo najdlhšej životnosti.

Spoločnosť WeLion nedávno oznámila, že v druhom štvrťroku 2024 bude dodávať solid-state batérie s kapacitou 150 kWh automobilke NIO. Automobilka by mohla vďaka týmto batériám výrazne predĺžiť dojazd svojich elektromobilov a zvýšiť svoju konkurencieschopnosť na trhu.

Veľké plány v segmente batérií pre elektromobily už dlhší čas prezentuje Toyota. Vo svojej stratégií batériových technológií počíta s tým, že roku 2028 pripraví až štyri nové batérie.

Veľmi zaujímavá je napríklad batéria „High-Performance“, ktorá vraj dojazd elektromobilov dostane nad 1 000 kilometrov. Sústredí na sa vysoký výkon s využitím bipolárnych technológií a katódy s vysokým obsahom niklu. Pritom má platiť, že náklady na jej výrobu budú výrazne nižšie než v súčasnosti – takmer o 30 %.

Súvisiacie články

1200 kilometrov od Xiaomi

Do boja sa zapája aj relatívny nováčik. Pri prezentácii elektromobilu Xiaomi SU7 sme sa dozvedeli, že novú generáciu batérií pre elektromobily pripravuje aj Xiaomi. Má ísť o takzvanú CTB (cell-to-body) batériu, čo v ľudskej reči znamená asi toľko, že batériový model je priamou súčasťou karosérie vozidla.

Xiaomi hlási dosiahnutie viacerých pokrokov. Napríklad účinnosťou integrácie batérie 77,8 %, čo má byť najvyššia hodnota spomedzi batérií CTB na svete, celkovým zlepšením výkonu o 24,4 % a znížením výšky o 17 mm.

Pre bežného človeka bude najzaujímavejšia informácia, že maximálna kapacita batérie je až 150 kWh a teoretický dojazd na nabitie CLTC presahuje 1200 km. Vyzerá to veľmi pozitívne, no netreba zabúdať, že ide o dojazd uvádzaný podľa čínskeho cyklu CLTC, ktorý je v porovnaní s globálnou testovacou metodikou WLTP “prívetivejší”.

Zdroj: Xiaomi

Náš tip
Prvá nehoda Tesly Cybertruck. Čo sa stalo?
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.