Xiaomi sa rozhodlo upútať pozornosť médií svojím najnovším elektrickým SUV SU7, keď nedávno s prototypom SU7 Ultra zajazdila nový rekord na okruhu Nürburgring. Aj keď táto ukážka výkonu mala demonštrovať schopnosti ich vozidiel, reálne skúsenosti používateľov ukazujú niečo iné – najmä v oblasti brzdového systému. Ten sa v praxi ukázal ako slabý a nedostatočný na auto s takýmto výkonom. To viedlo už k niekoľkým haváriám, čo naznačuje, že Xiaomi možno podcenila dôležitosť kvalitných bŕzd.
Mnoho majiteľov elektromobilov, vrátane Tesly, vie, že v bežnej prevádzke sa brzdy príliš neopotrebujú vďaka regeneratívnemu brzdeniu(rekuperácii), ktoré pomáha spomaľovať vozidlo použitím motora. Tento princíp by mal platiť aj pre nové vozidlá od Xiaomi, no zdá sa, že spoločnosť sa pri návrhu bŕzd spoliehala až príliš na rekuperáciu. SU7, ktoré sa predáva v niekoľkých verziách, je často označované za priameho konkurenta Porsche Taycan, no skutočné jazdné vlastnosti zaostávajú za očakávaniami.
V jednom prípade, zachytenom na YouTube, vodič modelu SU7 Max nedokázal brzdiť a snažil sa auto aspoň dostať do šmyku, aby ho spomalil. Manéver takmer vyšiel, ale vozidlo sa dostalo až na trávu, kde sa nekontrolovane otočilo a narazilo zadkom do steny. Náraz bol taký silný, že sa zlomilo sedadlo, čo mohlo spôsobiť vážne zranenia vodiča. Na konci videa môžete tiež vidieť porovnanie brzdových doštičiek SU7 s modelom Tesla Model Y, pričom tie od Xiaomi boli výrazne menšie. Xiaomi propaguje SU7 s brzdami od Brembo, ale zjavne nestačia na tak výkonné a ťažké vozidlo.
Poskladanie elektrického vozidla je náročné, najmä pri balansovaní medzi cenou, bezpečnosťou a výkonom. Športové autá ako sú drahé práve preto, že dokážu odolať extrémnym podmienkam na trati bez poruchy. Xiaomi by malo prehodnotiť kvalitu brzdového systému v SU7, pretože nálepka Brembo nezaručí, že zákazník dokáže bezpečne zastaviť v núdzovej situácii. Toto dokonca nie je prvýkrát, kedy používateľov sklamali brzdy, a to aj v oveľa primitívnejších situáciách.