Elektromobil Xiaomi SU7 získal pri predstavení veľa pozornosti. Prišiel s veľmi atraktívnym dizajnom a skvelými parametrami za relatívne nízku cenu. Ponúka vysoký výkon, dlhý dojazd, rýchle nabíjanie a je doslova prešpikovaný najmodernejšími technológiami. Prvé elektrické vozidlo obľúbeného výrobcu elektroniky má našliapnuté stať sa bestsellerom a denno-denne naň počúvame samé chvály.
Spoločnosť dokonca hovorí, že má v pláne stať sa jednou z piatich najväčších automobiliek na svete, čo sú veľmi silné slová. Počas prvých 24 hodín od spustenia predaja si vozidlo objednalo viac ako 100-tisíc potenciálnych klientov a všetko nasvedčovalo tomu, že pôjde o obrovský úspech. Už po predstavení dizajnu ho ale mnohí Európania a Američania kritizovali za to, že vyzerá ako čínska napodobenina Porsche.
Začalo to výborne, ale…
Je tu ale aj opačná stránka. Tá, ktorá nepoteší nadšených budúcich majiteľov a ani samotnú spoločnosť. Vyzerá to tak, že Xiaomi SU7 trpí vážnymi nedostatkami, ktoré sú spôsobené najmä tým, že ide o úplne prvé auto spoločnosti.
Jedna zo zákazníčok už pri prvej jazde počula čudný zvuk, ktorý pravdepodobne pochádzal od pneumatík. Spočiatku si myslela, že ide o iné auto, no po zastavení a skontrolovaní zistila, že z oblastí okolo všetkých štyroch pneumatík uniká kvapalina. Celkovo sa našlo až 6 miest, odkiaľ bol zistený únik.
Nekvalitné čalúnenie a poddimenzované zavesenie
Problémové vyzerajú byť aj sedadlá, ktoré už po týždni vykazujú výrazné známky opotrebenia. Rýchlo sa deformujú a vrchná vrstva sa z nich doslova odliepa. Problém je pravdepodobne aj s rýchlou oxidáciou, keďže už po pár dňoch používania je z bieleho sedadla šedé a vyzerá, akoby bolo vozidlo používané dlhé roky.
Ďalší noví majitelia sa sťažujú na zlyhávajúce brzdy, čo rozhodne nie je dobrým znamením. Niektorí majú zase problémy so zavesením kolies, stabilizačným systémom alebo rôznymi softvérovými bugmi priamo v infotainmente vozidla. Hovorí sa dokonca o horiacich batériách počas nabíjania, no túto informáciu sme nenašli podloženú žiadnym dôkazom.
Problémy s dielenským spracovaním
Xiaomi SU7 nepatrí medzi najlepšie postavené elektromobily. Množstvo dielov nelícuje tak, ako by malo, po stlačení vydávajú rôzne nepekné praskajúce a škrípajúce zvuky. Veľké internetové diskusie sa vedú aj v súvislosti s kabelážou, ktorá nie je medená, ale použitý bol hliník. Hlavným dôvodom tohto rozhodnutia bolo samozrejme šetrenie nákladov, pretože meď je podstatne drahšia. Otázkou zostáva, aký to bude mať vplyv na kvalitu, pretože to posledné, čo by ste v elektromobile chceli, sú problémy s káblami.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Desaťtisíce zrušených predobjednávok. Výrobcovi elektromobilov hrozí bankrot
- Tesla otvára svoje stanice Supercharger na Slovensku a v Česku pre všetky elektromobily
- IM L6 oficiálne. Brutálny výkon, dojazd viac ako 1000 km a neuveriteľne nízka cena
Nižšie priložené video zhŕňa viacero problémov, s ktorými sa potýka.
Po týchto informáciách, ktoré vyplávali na povrch, to nebude mať nová “automobilka” jednoduché. Xiaomi bude musieť týmto problémom čeliť a dokázať, že napríklad rozhodnutie vzdať sa medenej kabeláže bolo správnym rozhodnutím. Zaujíma nás aj to, ako sa budú vyvíjať ostatné problémy, ktoré vyzerajú byť pomerne vážne a aj to, ako sa k nim výrobca postaví.
Zatiaľ je však zrejmé, že do Európy sa tak skoro nedostane. Prísne homologizačné kritériá spolu s legislatívou na ochranu spotrebiteľa by značke nedávali dlhú životnosť.