Model G6 od čínskej automobilky Xpeng bol uvedený na domácom trhu počas leta minulého roka, no záujemcovia o toto vozidlo z Európy mali doteraz smolu. Elektromobil sa predával len v Číne, no teraz oficiálne prichádza do Európy. Automobilka informáciu zverejnila na svojch stránkach, na tému upozornil portál Electrive.com.
Konkurencia pre Teslu Model Y
Xpeng G6 bol uvedený ako konkurent Tesle Model Y. Tomuto elektromobilu sa mimoriadne darí, v Európe sa stal dokonca najpredávanejším vozidlom vôbec za rok 2023. Výhodou modelu od Xpeng má byť hlavne cena, ktorá sa v Číne v prepočte pohybuje na úrovni niekde okolo 26 600 eur. Samozrejme, táto cena v Európe je nereálna.
Čínsky elektromobil bude absolútnou novinkou aj v Európe, predávať sa začne v Nemecku. Oficiálnu cenu zatiaľ nepoznáme, oznámená by mala byť koncom tohto mesiaca, pričom predaj by mal začať v máji. Xpeng G6 je piatym elektromobilom v portfóliu značky, a zároveň ide o prvý model, ktorý je postavený na 800-voltovej architektúre. Viac informácií o tejto architektúre nájdete v článku 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody?
Xpeng G6: Výkon, pohon a kapacita batérie
Tento model sa v základe ponúka s pohonom zadných kolies s výkonom 190 kW a krútiacim momentom 440 Nm. K dispozícii je aj verzia so zadným náhonom, výkonom 210 kW a krútiacim momentom 440 Nm, ktorá ponúka predĺžený dojazd. Vrcholom ponuky je model s pohonom všetkých kolies, výkonom 350 kW a krútiacim momentom 660 Nm. Z nuly na stovku dokáže zrýchliť presne za 4 sekundy.
Čo sa týka batérie, na výber sú dve možnosti. V základe je LFP batéria s kapacitou 66 kWh, ktorá umožňuje WLTP dojazd na úrovni 435 kilometrov. Väčšia 87,5 kWh batéria ponúka dojazd 550 – 570 km podľa WLTP a je štandardom modelu s pohonom všetkých kolies. 800-voltová architektúra sa postará aj o veľmi zaujímavý nabíjací výkon, ktorý je až 280 kW. V praxi to znamená, že z 10 na 80 percent kapacity sa batéria nabije za menej ako 20 minút.
Ďalšie prémiové vlastnosti
Výrobca sa tiež chváli batožinovým priestorom so slušným objemom 571 litrov a poteší aj rázvor dlhý 2,89 metra. To znamená, že vo vnútri bude mať posádka dostatok miesta nielen vpredu, ale aj vzadu. V interiéri nesmú chýbať kvalitné materiály a prepracovaný infotainment, ktorý má na svedomí displej s uhlopriečkou 15 palcov. Displej virtuálneho kokpitu má uhlopriečku 10,2″.
Mohlo by vás zaujímať:
- Koľko stojí batéria v elektromobile a ako dlho vydrží?
- Tesla majiteľom starších elektromobilov ponúka LFP batérie. Má to háčik
- Hyundai mieri na eFleet Day 2024: Testovacie jazdy na najnovších modeloch a výstava prelomového Hyundai IONIQ 5 N
Všetky varianty elektromobilu sú vybavené tepelným čerpadlom a veľkou výhodou je podpora technológie V2L, ktorú spomínaný Model Y neponúka. Túto technológiu sme otestovali podrobnejšie, viac informácií nájdete v článku Hyundai IONIQ 5 sme zobrali na rybačku. Takto to dopadlo.
Vo výbave sú ďalej 20-palcové kolesá s pneumatikami Michelin, veľká panoramatická strecha, vyhrievané a ventilované sedadlá s umelou kožou či 4 USB porty a 2 50 W bezdrôtové nabíjačky. Predobjednávky na toto vozidlo by mali začať v máji, prvé dodávky by mali byť v treťom štvrťroku tohto roka, pričom prísť by mal aj na trhy mimo Nemecka.