Elektrický sedan Xpeng P5 mieri do Európy. Toto sú oficiálne ceny

Xpeng P5 predobok

Sedan Xpeng P5 je veľmi lákavým elektromobilom hlavne z dôvodu oficiálnej ceny na domácom čínskom trhu. Tá v prepočte začína na necelých 21 000 €. Správa, že automobilka začína s expanziou na európsky trh preto bola pomerne povzbudzujúca, nakoľko sa predpokladalo, že by sme sa mohli dočkať ďalšieho cenovo dostupného elektromobilu.

Realita je bohužiaľ úplne iná a opakuje sa scenár, ktorý sme videli už pri sedane Xpeng P7. Oficiálna cena Xpeng P5 pre európske krajiny, kde má značka svoje zastúpenie sú jednoducho násobne vyššie než tie v Číne.

Ako informuje portál InsideEVs, cena sedanu Xpeng P5 bude v Holandsku začínať na 48 000 € a veľmi podobne je stanovaná aj pre Dánsko (52 400 €), Nórsko (39 500 €) a Švédsko (53 600 €).

Najpriaznivejšia cenová politika bola podľa dostupných informácií zvolená práve pre Nórsko, no aj v tomto prípade ide takmer o dvojnásobok čínskej ceny. V prípade nórskeho trhu je navyše potrebné počkať na spustenie predaja, ku čomu má dôjsť ku koncu jari. V zostávajúcich troch krajinách (Holandsko, Dánsko, Švédsko) už boli spustené online objednávky.

Čínska automobilka pre Európu zvolili prinajmenšom ambiciózne ceny, a tak je do veľkej miery otázne ako sa tu bude jej elektromobilom dariť. Keď sa pozrieme na cenové rozmedzie 40 000 až 50 000 €, tak zistíme, že je z čoho vyberať. Napríklad ŠKODA Enyaq iV v základe začína na necelých 37 000 €, Hyundai IONIQ 5 sa predáva za 41 300 €, Volkswagen ID.3 za 43 490€ alebo KIA EV6 za 43 990€. Konkurencia je proste poriadne silná.

Foto: XPENG

Xpeng P5 si brúsi zuby na Teslu, v Číne stojí necelých 21 000 €!

Čínska automobilka Xpeng bola založená v roku 2014 v Guangzhou a doteraz priniesla na trh dve elektrické autá – SUV s označením G3 a vlajkovú loď, sedan P7. Obe autá sa po úspechu v Číne dostali aj na európsky trh, teda konkrétnejšie na nórsky, ktorý je elektromobilom mimoriadne naklonený. Model G3 tu štartuje na cene  okolo 35 tisíc € a model P7 začína od približne 44 tisíc €.

Súvisiacie články

Táto značka predstavila na domácom trhu najnovšie aj tretí zo svojich modelov, sedan P5. Ten v Číne štartuje na sume 157 900 yuanov, teda v prepočte je to 20 639 €, najdrahšia verzia má cenu stanovenú na 29 433 €. Samozrejme, tieto ceny sú vrátane štátnych dotácií, ktoré sa pohybujú od 13 do 18 tisíc yuanov (1700 až 2400 €, podľa počtu najazdených kilometrov).

Zdroj: Xpeng
Zdroj: XPeng

Xpeng P5 tak cenami prekonáva aj svojho hlavného konkurenta Teslu model 3. Avšak s rovnakými cenami nemožno počítať pri prípadnom uvedení vozidla na európsky trh, nakoniec aj model P7 sa v Číne predáva za cca 30 222 €, no v Nórsku štartuje na cene 44 000 €. Len veľmi hrubým odhadom by sa tak cena modelu P5 mohla dostať na starom kontinente niekde k hodnote 30 000 €.

Model Xpeng P5 sa môže pochváliť aj štandardne montovaným tepelným čerpadlom, ktoré predlžuje dojazd o 15 % a tiež veľmi dobrou aerodynamikou, charakterizovanou súčiniteľom odporu vzduchu na úrovni 0,223

Pozrime sa však aj na samotné auto. To podľa svojich rozmerov patrí do strednej triedy a v celkovej dĺžke nezaostáva za svojím väčším súrodencom (4808 vs 4880 mm) a konkurenčnú Teslu prekonáva v dĺžke o 118 mm.

Asi nebude úplnou náhodou, že Xpeng si dáva (podobne ako Tesla) záležať na čo najsofistikovanejších systémoch autonómneho riadenia, takže aj P5 môže byť vybavený LiDAR-om a množstvom ďalších senzorov a kamier. Tie majú za cieľ maximalizovať aktívnu bezpečnosť vozidla a poskytnúť mu vysoký stupeň autonómie. Značka si dala záležať aj na infotainmente, ktorý možno ovládať hlasom – má vraj mimoriadne rýchlu odozvu na pokyny, no a samozrejmosťou je možnosť ovládať niektoré funkcie cez telefón.

Zdroj: Xpeng
Zdroj: Xpeng
Zdroj: Xpeng

Pri predstavení vozidla automobilka prízvukuje aj svoje zameranie na bezpečnosť nielen prostredníctvom už spomínaných elektronických systémov stráženia jazdy, ale aj vďaka samotnej konštrukcii. Tá sa skladá zo 44-percentného podielu vysokopevnostnej ocele, 15 % ultra-pevnostnej ocele a 13 % ocele tvarovanej za tepla. Brzdná dráha vozidla je na úrovni 36,5 metra (z rýchlosti 100 km/h), tento údaj sa v tlačovej správe nenachádza úplne náhodou, práve Tesla 3 mala v roku 2018 s brzdením trochu problém (od magazínu Consumer Reports vtedy nedostala odporúčanie pre brzdnú dráhu až 46 metrov).

Model Xpeng P5 sa môže pochváliť aj štandardne montovaným tepelným čerpadlom, ktoré predlžuje dojazd o 15 % a tiež veľmi dobrou aerodynamikou, charakterizovanou súčiniteľom odporu vzduchu na úrovni 0,223.

Zdroj: Xpeng

Model 460G 550G 600P
Dojazd (NEDC – km) 460 550 600
Kapacita batérie (kWh) 55,9 66,2 71,4
Typ batérie lítiovo-ionová ternary-lítiová
Rozmery (dxšxv mm) 4808 x 1840 x 1520
Rázvor (mm) 2768
Batožinový priestor (l) 450
Výkon (kW/k) 155/211
Krútiaci moment (Nm) 310
Cena (yuan) 157 000 172 900 223 900
Cena v prepočte na € 20 639 22 729 29 433
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.