Napriek tomu, že viacero automobiliek posúva svoje plány na uvedenie cenovo dostupných elektromobilov, Nissan prípravné práce naopak zrýchľuje. Uvádza to portál Electrek, ktorý píše ako Makoto Uchida, výkonný riaditeľ Nissanu, počas veľtrhu Japan Mobility Show prezradil niekoľko podrobností o súčasných plánoch v segmente elektromobility.
Celý segment sa podľa jeho slov má hýbať omnoho rýchlejšie, než sa očakávalo a cenovo dostupné modely značiek ako BYD a MG priťahujú čoraz väčšiu pozornosť. Uchida mal dokonca “lacné” modely z čínskej produkcie označiť za “budíček” pre tradičných výrobcov, ktorí teraz musia reagovať.
V prípade Nissanu sa touto reakciou stala aktívna diskusia o cene nových elektromobilov. Značka sa teraz má snažiť nastaviť správnu cenovú politiku svojich elektromobilov naprieč celý svetom, respektíve na všetkých kľúčových trhoch.
Podľa portálu Autocar má dokonca meniť svoje doterajšie výrobné plány. Hlavným cieľom však nie je uvedenie čo najlacnejších elektromobilov za cenu rôznych citeľných kompromisov ako sú vyslovene malé a lacné modely. Nissan chce svojim zákazníkom ponúknuť “skvelú kvalitu za rozumné peniaze”. Uchida neprezradil žiadne detaily o tom, kedy by mohli objaviť spomínané cenovo dostupné modely. Povedal však, že Nissan má svoj plán.
Prehodnocovanie plánov a optimalizácia investícií
Medzi rivalov, ktorí sa rozhodli posunúť plány na uvedenie cenovo dostupných elektromobilov patrí napríklad Honda. Tá začiatkom minulého týždňa oznámila, že ruší svoju ohlásenú spoluprácu s General Motors. Dvojica ešte v apríli 2022 oznámila, že spoločnými silami idú vyvíjať zástup cenovo dostupných elektromobilov. Teraz dohoda padá. Dôvodom majú byť “výrazne zmeny v podnikateľskom prostredí”.
Výrobu viacerých elektrických modelov (Equinox EV, Silverado EV a GMC Sierra EV) posúva aj spomínaný General Motors. V tomto prípade hovorí o snahe pre lepšie využitie dostupných prostriedkov v reakcii na vyvíjajúci sa dopyt po elektrických modelov. Posunutie výroby má ochrániť zavedenú cenovú politiku a zvýšiť ziskovosť.
Svoje plány mení aj Ford. Konkrétne odsúva plánované investície v objeme 12 miliárd dolárov, ktoré mali posilniť výrobu elektrických modelov. Hlavný výkonný riaditeľ Fordu, Jim Farley, mal v súvislosti s touto zmenou uviesť, že v dnešnom elektromobilovom segmente už nestačí len mať skvelý produkt. Pre dosiahnutie úspechu treba byť cenovo úplne konkurencieschopný.