Ženevský autosalón našimi objektívmi | Ženeva 2019

Prvý novinársky deň ženevského autosalónu sa niesol v znamení množstva výstavných premiér. Najväčším potešením bol pomer elektrifikovaných vozidiel – či už Plug-in hybridov, alebo čistých elektromobilov. Práve tie tvorili prevažnú väčšinu predstavovaných noviniek.

Audi

Na úvod dňa sme zažili veľkolepé predstavenie plne elektrického štvordverového kupé Audi e-tron, veľmi podobného súčasnému spaľovaciemu Audi A7.

 

Predstavením jednej elektrickej novinky to nekončilo. Ďalším novým modelom elektromobilu od Audi je Q4 e-tron:

 

Audi spomenulo, že má v rukáve aj Audi Q2 e-tron “long”. Tento však bude odprezentovaný až v Šanghaji, nakoľko bude primárne určený pre čínsky trh. Ako býva zvykom pre čínu, pôjde o predĺženie menšieho európskeho modelu.

Na záver prezentácie priviezli vodiči na pódium 4 nové hybridné modely až po najvyššiu triedu A8. Označené budú s písmenom “e” za súčasným označením TFSI.

GFG Style

Cestou na ďalšie predstavenie nás zaujal stánok GFG Style. Pôvod tejto značky sa spája s dizajnérskym štúdiom Giorgetta a Fabrizia Giugiara, ktorí navrhli dizajn pre 60 miliónov áut jazdiacich po celom svete. Vystavené boli dva elektrifikované športové modely Sibylla GG80 a Kangaroo so 100 resp. 90 kWh batériou. Zrýchlenie z 0 na 100 udáva na 3,8 sekundy a zaujímavosťou sú i strešné nosiče na lyže.

Mercedes

Novinky Mercedesu, vrátane konceptu plne elektrifikovaného luxusného vanu EQV, predstavil sám predseda predstavenstva koncernu Daimler AG, Dieter Zetsche.

Informácie o ňom sme vám priniesli v samostatnom článku:

Náš tip
Mercedes Benz EQV: Elektrický van s dojazdom 400 km

Okrem nového EQV sme mali možnosť vidieť aj nedávno predstavený Mercedes EQC, či nabíjací stojan ultrarýchleho nabíjania siete Ionity.

Kia

Nádherný koncept športového elektromobilu od Kie s nevšednými exteriérovými i interiérovými povrchmi sa nazýva Imagine.

Pôsobivý vzhľad podčiarkuje osvetlenie vozidla. Okrem LED pásiku nad dverami upútajú pozornosť aj predné tygrie svetlá, ktoré privítajú vodiča svetelnou “show” pri príchode k vozidlu.

Arcfox

Značka Arcfox bude pre mnohých veľkou neznámou. Ide však o divíziu jedného z významných čínskych producentov áut Beijing Electric Vehicle. V roku 2018 predal Acrfox v domácej krajine viac ako 150 000 elektromobilov. Dizajnérom a zároveň predstavujúcim bol najznámejší dizajnér Walter de Silva. Za svoju kariéru šéfoval dizajnu v automobilkách ako Fiat, Audi, Volkswagen, Seat a Alfa Romeo.

Súvisiacie články

Dôležitosť prezentácie zvýrazňovali aj ďalšie prítomné osobnosti – okrem vedúceho pracovníka Daimleru, ktorý má v automobilke taktiež majetkovú účasť, bol prítomný aj bývalý francúzsky premiér Francois Fillon.

Najväčšiu pozornosť pútalo predstavené SUV s názvom ECF.

To upúta úplne chýbajúcimi kľučkami dverí, ktoré sú nahradené dotykovým tlačidlom, podobne ako tlačidlá v interiéri.

Viac si môžete pozrieť aj v našom videu, ktoré sme vám priniesli naživo:

Polestar

Polestar predstavil pod svojou značkou elektromobil vzdialene pripomínajúci Volvo S40. Jeho názov je Polestar 2. Jeho výkon je 300 kW a batéria má kapacitu 78 kWh. Že Polestar je divíziou Volva pripomínajú predné svetlomety s typickým Thor-ovým kladivom.

Ako jeden z mála novopredstavených elektromobilov má klasické kľučky.

Podobne ako u Tesly Model S či X disponuje na výšku orientovaným stredovým displejom a predným kufrom (tzv. “frunk”).

Honda

Po málo úspešnom hybridnom modeli Insight uviedla Honda na základe konceptu Urban EV “retro” elektromobil Honda e.

O tento model prejavilo záujem už 15 000 potenciálnych zákazníkov. Honda plánuje spustiť rezervácie ešte v tomto roku. Dojazd cez 200 kilometrov má zabezpečiť 40 kWh batéria.

Informácie o elektrickej Honde si môžete pozrieť v našom aktuálnom článku.

Náš tip
Honda e prototyp: V meste sa bude cítiť dobre

V nasledujúcich dňoch vám ukážeme ďalšie elektrické modely, ktoré sme mali možnosť vidieť v Ženeve naživo.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.