Nórsky portál motor.no informoval o zaujímavom zimnom teste, ktorý bol urobený na vybraných elektromobiloch. Len nedávno sme mali možnosť pozrieť sa na reálne dojazdy v reálnej premávke v mínusových teplotách. Viac informácií k tomuto testu nájdete v článku 29 elektromobilov v zimnom teste ukázalo svoj dojazd. Víťaz prekvapil.
Teraz tu máme ďalšiu dôležitú kategóriu, ktorá je pri elektromobiloch veľmi dôležitá. Je ňou nabíjanie. Testovaných bolo viacero modelov rôznych značiek a výsledky sú veľmi zaujímavé. Test nabíjania každého elektromobilu prebiehal po nepretržitej dvojhodinovej jazde, čo vlastne simulovalo prípadnú dlhšiu trasu, počas ktorej by bolo potrebné nabíjanie. Niektoré modely prekvapili pozitívne, iné skôr negatívne.
Test priniesol zaujímavé výsledky
Dobrou správou je, že dnešné moderné elektrické vozidlá sa vedia nabíjať naozaj rýchlo, a to aj v zime, kedy im podmienky veľmi neprajú a nabíjanie trvá všeobecne podstatne dlhšie. Tento test ukázal, že z 10 na 80 percent sa vedia tí najlepší pohodlne dostať za menej ako pol hodinu, čo je v zime naozaj dobrý čas. Zaujímavé je tiež to, že konkurenciu úplne prevalcovali modely z Číny.
Testovacie nabíjanie prebiehalo na nabíjacích staniciach IONITY, pričom vonkajšia teplota bola pomerne stabilná – 1-3 stupne celzia nad nulou. Nesimuluje to síce úplne drsné podmienky, no ide o bežné zimné teploty napríklad na Slovensku.
Model | Reálny čas nabíjania | Sľubovaný čas nabíjania | Rozdiel |
---|---|---|---|
Xpeng G9 Performance | 19 min | 20 min | -1 |
Lotus Eltre S | 21 min | 20 min | 1 |
NIO EL6 | 22 min | 40 min | -18 |
NIO ET5 Touring | 24 min | 40 min | -16 |
Kia EV9 | 24 min | 24 min | 0 |
VW ID.7 Pro | 26 min | 28 min | -2 |
Opel Astra Sport Tourer | 28 min | 30 min | -2 |
Peugeot e-308 Combi | 29 min | 30 min (20-80) | - |
Volvo C40 | 30 min | 28 min | 2 |
Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC | 30 min | 32 min | -2 |
Jeep Avenger | 31 min | 24 min (20-80) | - |
Polestar 2 | 32 min | 28 min | 4 |
Hyundai IONIQ 6 | 34 min | 18 min | 16 |
Audi Q8 e-tron 55 S Line Plus | 34 min | 30 min | 4 |
Ford F-150 Lightning | 34 min | 39 min (15-80) | - |
Tesla Model 3 Long Range | 34 min | - | - |
Hyundai Kona | 37 min | 41 min | -4 |
BMW i5 eDrive 40 | 37 min | 30 min | 7 |
Toyota bZ4X | 39 min | 45 min | 6 |
Okrem čínskych modelov sa vysoko umiestnila aj Kia EV9, ktorá sa dokázala nabiť za 24 minút. Do pozornosti dávame tiež, že tento elektromobil má naozaj veľkú batériu, ktorej kapacita je až 99,8 kWh brutto. Čas je preto výborný. Hneď za Kiou sa umiestnil nový Volkswagen ID.7, ktorý sa nabil za 26 minút. Tesle Model 3 Long Range to trvalo 34 minút. Pri časoch nabíjania musíme brať do úvahy aj fakt, že každý elektromobil má inú kapacitu batérie.
Mohlo by vás zaujímať:
- Najlepším poskytovateľom nabíjania pre elektromobily v Európe sa stáva…
- Polícia nakúpila plug-in hybridné vozidlá, no nemá ich kedy a kde nabíjať
- Majitelia Cybertrucku by mali zvážiť odstránenie aerodynamických krytov kolies. Prečo?
Čo sa týka sľubovaného času vs toho reálneho, väčšinou boli odchýlky minimálne, no našli sa aj výnimky. Pozitívne aj negatívne. Napríklad oba modely NIO sa dokázali nabiť podstatne rýchlejšie ako deklaruje značka, a to dokonca o viac ako 15 minút. Naopak, najhoršie si v tomto smere viedol Hyundai IONIQ 6, ktorý sa nabíjal o 16 minút dlhšie.